arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

قشقاوی: فعالان اقتصادی رییس جمهوری را در سفر به اروپا همراهی می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: 60 نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، رییس جمهوری اسلامی ایران را در سفر آتی وی به اروپا همراهی می کنند.
حسن قشقاوی روز پنجشنبه در نشست راهبردی دفتر همکاریهای علمی و بین المللی مووسسه آموزش عالی بینالود در مشهد افزود: امید می رود در این سفر بستر همکاری با ایتالیا در زمینه های مختلف فراهم شود.

وی در ادامه گفت: با اجرایی شدن توافق، بهانه های تحریمهای غیرعادلانه برداشته می شود، البته این فرایند آغاز شده و هم اکنون شاهد درخواست روادید از کشورهای معتبر جهان برای ورود به ایران هستیم.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ایران اسلامی با تحریمهایی ناجوانمردانه در حوزه علمی روبرو بود که حتی با موازین حقوق بشر متناقض است زیرا علم، میراث مشترک بشریت می باشد.
وی ادامه داد: هیچ کشوری نمی تواند کشوری دیگر را در مرزهای خود محصور نماید به خصوص ایران را که همواره مهد علم و تمدن بوده است.

*رقبای پوشالی در تولید زعفران
معاون وزیر امو خارجه همچنین در این نشست که به منظور امضای تفاهمنامه طرح توسعه زنجیره ارزش زعفران در ایران بین مووسسه آموزش عالی بینالود با سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد(یونیدو) و صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، گفت: رقبای جعلی که در سطح بین الملل برای محصول زعفران ایران پیدا شده اند پوشالی هستند.

وی افزود: آنها محصول را از ایران به صورت فله خریداری نموده و با بسته بندیهای مکانیزه با نام کشور خود به بازارهای بین المللی عرضه می کنند.

قشقاوی گفت: امید می رود با توسعه صنعت کشاورزی در حوزه کشت زعفران ایران، این رقبا نیز کنار بروند.

* خراسان سرزمین طلاهای چهار گانه
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در ادامه این نشست همچنین گفت: استانهای سه گانه خراسان مملو از گیاهان و داروهای سنتی است که ناشناخته باقی مانده اند.

وی افزود: این سه استان و به خصوص خراسان رضوی سرزمین طلاهای چهارگانه است که شامل زرشک، عناب، انار و زعفران می باشد.

قشقاوی گفت: این چهار محصول از ارزش غذایی، اقتصادی و سرزمینی برخوردارند و خراسان مهد این محصولات به خصوص زعفران است که می تواند برای حل سه مشکل اصلی انسان امروز شامل نیاز به آرامش، توانایی باروری و مبارزه با سرطان نقش ایفا کند.

وی افزود: گرچه در سالهای اخیر در برخی موارد کاشت مکانیزه زعفران صورت گرفته اما وضع کلی این محصول که به شکل سنتی است نیاز به توسعه و مکانیزاسیون دارد.

مووسسه آموزش عالی بینالود که از سال ١٣٨٤با مجوز شورای عالی گسترش وزارت علوم فعالیت آموزشی و پژوهشی دارد و هم اکنون با پذیرش حدود سه هزار دانشجو در 10 رشته مختلف فعال در مشهد است.

این مووسسه تلاش دارد با استفاده از شرایط پسا تحریم به فضای بین المللی ورود پیدا کرده و به عنوان دانشگاهی غیردولتی در زمینه های مختلفی همچون فرهنگ، اقتصاد به پژوهشهای علمی پرداخته و در تعاملی سازنده با دیگر کشورهای جهان خصوصا کشورهای فارسی زبان همچون افغانستان و تاجیکستان بپردازد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان