arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

صدیقی: جریان های سیاسی طلبه ها را منحرف نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«کاظم صدیقی» روز پنجشنبه در همایش تجدید میثاق جمعی از طلبه ها با آرمان های امام خمینی(ره) تاکید کرد انحراف سیاسی از بدترین انحراف ها برای یک طلبه و تقوای سیاسی اثرگذارترین و مهمترین نوع تقواست.

صدیقی گفت: کار طلبگی عاشقی است و یک طلبه باید عاشق جمال و جلال حق تعالی و ائمه اطهار(ع) باشد. در غیر این صورت ممکن است عالم هم شود اما علم او مانند کتابخانه ای در بایگانی ذهنش محبوس بماند و برای خود و جامعه مفید واقع نشود.

امام جمعه موقت تهران افزود: نکند خدای نکرده طلبه ای دچار هرزگی و بی حیثیتی شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران از حوزه ها به عنوان مکانی مقدس، معنوی و همچنین خانه امام زمان (عج) نام برد و ادامه داد: طلبه نباید در این مکان مقدس دروغ بگوید، غیبت کند و نماز شب نخواند.

وی بر رعایت هرچه بیشتر مسائل مربوط به حلال و حرام از سوی طلبه ها تاکید کرد و گفت: در صورتی که خدای نکرده در این موارد ملاحظه لازم را نداشته باشید خداوند متعال نظری به شما نخواهد داشت و شما را فقط یک نفوذی در این عرصه خواهد دانست.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) افزود: طلبه نباید درون خود لباس چرکین حسادت، بخل و کبر داشته باشد؛ طلبه محرم شده است و باید مانند پروانه دور وجود امام مهدی (عج) بگردد.
صدیقی خطاب به والدین طلبه ها گفت: طلبه خود را قبول کنید و در میانه راه رهایش نکنید. برخی در آغاز طلبگی خوبند اما در میانه راه ممکن است منحرف شوند.

وی ادامه داد: پدران و مادران نباید در آغاز طلبگی به فرزند خود سخت بگیرند و توقع بیجا از او داشته باشند زیرا هرچند او در مسیر رشد و تعالی معنوی قرار گرفته اما هنوز در آغاز مسیر است.
مدیران و طلبه های تازه وارد حوزه های علمیه استان تهران امروز (پنجشنبه) با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نثار تاج گل و خواندن فاتحه و زیارتنامه با آرمان های والای امام راحل، شهیدان و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

65 مدرسه علمیه استان تهران بیش از 7700 طلبه و 700 استاد را زیر پوشش خود دارد و در سال تحصیلی 95ـ94 نیز نزدیک به 1200 طلبه تازه در مدرسه های علمیه استان تهران پذیرش شدند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان