arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

انتقاد مجدد وزیر بهداشت از بیمه‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان سوانح و حوادث طالقانی مشهد در پیرامون تاخیر در پرداخت مطالبات پزشکی از سوی بیمه‌ها اظهار کرد: برخی از سازمان‌ها در انجام وظایف خود و طبق هماهنگی‌های انجام شده در زمینه طرح تحول نظام سلامت کوتاهی کردند.

وی بیان کرد: اگر دوستان در سازمان‌های بیمه‌گر کمک نکنند، بالاخره مشکلات داخلی با همکاری دولت و سازمان مدیریت حل می‌شود.

وزیر بهداشت با تقدیر از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و ائمه جماعات شهرستان های مختلف کشور در اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: سرانه بهداشتی و درمانی مشهد با توجه به موقعیت خاص این کلانشهر مذهبی باید اصلاح شود و در این زمینه تاکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مشهد تلاش زیادی داشته‌اند اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مورد استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز باید پیگیر باشند و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم از هیچ تلاش و حمایت در این راستا فروگذار نخواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی در ارتباط با اصلاح سرانه بهداشتی و درمانی مشهد تاکنون کوتاهی شده است که بخشی از آن به خود مشهدی‌ها مربوط می‌شود و بخشی هم به دولت و سایر بخش‌ها که با توسعه شهر و افزایش جمعیت زیرساخت‌ها را متناسب با آن آماده نکرده‌اند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه سلامت در کلانشهر مشهد با همکاری نهادهای مختلف میسر خواهد بود و در این زمینه تاکنون حرف زیاد زده شده ولی عملی نشده است.

وی با بیان اینکه دولت تکمیل پروژه بیمارستان 540 تختخوابی را تحت حمایت قرار می‌دهد، گفت: بخشی از اعتبارات این طرح که مربوط به وزارت بهداشت است، جلوتر از موعد تحویل داده شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ارتقای رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح کشور گفت: این دانشگاه با داشتن سرمایه نیروی انسانی متبحر و با وجود کمبودها توانسته یکی از رتبه‌های برتر پژوهش را در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان