arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

معاون سیاسی وزیر کشور : دولت و وزارت کشور از فعالیت احزاب حمایت می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور که در ارومیه حضور دارد گفت : دولت و وزارت کشور از فعالیت احزاب و جریانات سیاسی مخنلف حمایت می کند.

محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه گفت : دوره آموزشی فرمانداران توسط وزارت کشور در مورد انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان بخصوص برای فرمانداران تازه منصوب شده است.

وی افزود : از 25 مرحله برگزاری انتخابات در کشور ، 23 مرحله بصورت الکترونیکی و تنها 2 مرحله بصورت دستی برگزار می شود. ضمن اینکه در دوره قبل 14 حوزه بصورت الکترونیکی برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد : مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری تمامی مراحل انتخابات در تعدادی از حوزه ها انجام شده و شورای نگهبان و وزارت کشور مسئول تصمیم گیری در مورد نحوه اجرا و برگزاری در حوزه ها هستند.

مقیمی با اشاره به شروع ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بترتیب در روزهای 26 و 28 آذرماه گفت : وزارت کشور آمادگی لازم برای انتخابات پرشور را حتی با وجود کمبورهایی در بعضی زمینه ها دارد و سعی می کند این کمبودها را هم تا روز برگزاری انتخابات رفع کند. لذا در این زمینه مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: اکثر احزاب و گروه ها آماده برگزاری یک انتخابات پرشور را دارند ، همچنین وزارت کشور مصمم است راه و کار فعالیت و تبلیغات احزاب و انجمن های دارای فعالیت سیاسی را فراهم کند و تاکنون هم از آنان حمایت کرده است و تاکنون حدود 240 حزب و جریان سیاسی در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی در مورد تبلیغات کاندیداها بخصوص در شبکه های اجتماعی گفت : تبلیغات زودتر از موعد ممنوع است و  در صورت گزارش به فرمانداران با آنها برخورد و مانع تایید صلاحیت آنها خواهیم شد.

مقیمی همچنین در مورد تغییرات در بخش استانداران و فرمانداران گفت : دولت با تغییر در این زمان مخالف است مگر آنکه برخلاف سیاست های دولت حرکت کنند زیرا مردم در انتخابات به سیاست ها و برنامه های این دولت رای دادند.

مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور برای حضور در دوره آموزشی فرمانداران استان های شمال و شمال غرب کشور به ارومیه سفر کرده است.

نظرات بینندگان