arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۰

وزیر نفت: ایران آماده کمک به رونق اقتصادی جهان است!

سیدمسعود میرکاظمی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در حوزه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و در تعاملی منطقی و هوشمندانه با شرکت های خارجی مذاکره کند تا بتواند تلاش بیشتری را برای رونق بخشیدن به اقتصاد جهانی در سایه امنیت انرژی انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدمسعود میرکاظمی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در حوزه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و در تعاملی منطقی و هوشمندانه با شرکت های خارجی مذاکره کند تا بتواند تلاش بیشتری را برای رونق بخشیدن به اقتصاد جهانی در سایه امنیت انرژی انجام دهد.
به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از شانا، سیدمسعود میرکاظمی صبح امروز (جمعه 26 فروردین) در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این که امنیت انرژی به یک نظام برنده - برنده در جهان نیاز دارد، افزود: با مذاکرات و تفاهم هایی که ایران می تواند با کشورهای دیگر داشته باشد، می توان انرژی های خدادادی که در ایران وجود دارد را برای تامین امنیت انرژی در جهان به کار گرفت.
وزیر نفت با بیان این که شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در مقطع حساسی برگزار می شود، گفت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، سیاست های اصل 44، شروع برنامه پنجم توسعه و آغاز دهه پیشرفت و عدالت، از مواردی است که اهمیت برگزاری نمایشگاه شانزدهم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را در سال جهاد اقتصادی دوچندان می کند.
رئیس اوپک گفت: ایران با برخورداری از منابع و ذخایر عظیم نفت و گاز، امروز نقش موثری در صحنه های بین المللی ایفا می کند و در دیپلماسی جدید انرژی در جهان، نقش مهمی را به عهده دارد.

اعلام افزایش ذخایر نفت و گاز ایران

میرکاظمی گفت: بر اساس آخرین آمار، بیش از 155 میلیارد بشکه نفت قابل برداشت و بیش از 33 هزار میلیارد مترمکعب گاز در ایران وجود دارد، ضمن آن که در پهنای گسترده جمهوری اسلامی ایران، همچنان اکتشاف های جدید در حال انجام است و به تدریج آخرین دستاوردهای به دست آمده در این زمینه بازگو خواهد شد.
وی با اعلام ذخایر عظیم ایران در زمینه نفت و گاز گفت: بزرگ ترین نعمتی که هم اکنون صنعت نفت از آن برخوردار است، وجود نیروی انسانی متخصص، متعهد و کاردان در حوزه صنعت نفت است.
میرکاظمی گفت: همین نیروی انسانی متخصص صنعت نفت بود که در هشت سال دفاع مقدس توانست تولید مستمر نفت و گاز را در کشور حفظ کند.
وی با اشاره به تحریم های کشورهای غربی در زمینه نفت و گاز گفت: نیروی انسانی متخصص صنعت نفت توانست با افزایش تولید بنزین این تحریم ها را بی اثر کند و توانمندی های خود را بار دیگر بدون حضور بیگانگان به بوته آزمایش بگذارد.
وزیر نفت گفت: در توسعه اقتصادی جهانی، امنیت انرژی حرف اول را می زند و امنیت انرژی بدون حضور ایران بی معنا خواهد بود؛ از این رو بهتر است کشورهای مصرف کننده نفت به جای تقابل، به دنبال تعامل بیشتر با صنعت نفت باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله سنگستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
0
0
این در حالیست که ما عظیمترین ذخایر فلزات گرانبها و صنعتی و نیز معادن سرشار جواهرات را در اختیار داریم ، بطوریکه به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری در بخش استخراج سنگهای قیمتی 3دلار و 35 سنت بازگشت سرمایه خواهیم داشت + اینکه این صنعت بدلیل شکل ساختاری و قشر خاص مشتریان قابل تحریم نیست
vip
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
0
2
شما رونق به زندگی مردم خودتون بیدین نمیخواد از این حرفای گنده تر از قدتون بزنید با اون کسری بودجه .........!!
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
0
2
sange paye Ghazvin kiloee chandeh
ناشناس
|
BOLIVIA, PLURINATIONAL STATE OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
2
جناب وزیر کلاه خودتو محکم بچسب کمک به دیگران پیش کش
عرضه داریداقتصاد کشور خودتان را رونق ببخشیدلازم نیست به اقتصاد جهان رونق ببخشید.
احتمالا جناب عالی حقوقتان رابه یورو یادلار دیافت می کنید که هزینه های سرسام اور به شما فشار نمی اورد و یاشاید هم اهل ریاضت هستید.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
باز توهم شروع شد
نظرات بینندگان