arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

سخنگوی وزارت خارجه: درباره شرکت ایران در وین 2 تصمیم نگرفتیم/اظهارات امیرعبداللهیان دقیق منعکس نشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ایران در اجلاس وین 2 در ارتباط با بحران سوریه شرکت خواهد کرد یا نه؟ گفت: هنوز تصمیمی در این ارتباط گرفته نشده است.

حسین جابرانصاری  تاکید کرد که هنوز تصمیمی در مورد شرکت یا عدم شرکت در اجلاس وین 2 در ارتباط با بحران سوریه که روز شنبه برگزار خواهد شد گرفته نشده است.

بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر خارجه که در حال حاضر در مسقط به سر می‌برد نیز اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر ایران تصمیم خود را برای شرکت یا عدم شرکت در اجلاس وین 2 اعلام خواهد کرد.

روز گذشته برخی از رسانه‌های منطقه به نقل از حسین امیرعبداللهیان اعلام کرده بودند که غضنفر اصل رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان زنده است.

جابرانصاری در پاسخ به سئوالی که آِیا با توجه به آنچه که به نقل از امیرعبداللهیان در مورد وضعیت آقای رکن آبادی منتشر شده وزارت خارجه به اطلاعات جدیدی در مورد وضعیت وی دست یافته است، گفت: صحبت‌های آقای امیرعبداللهیان به صورت دقیق منعکس نشده بود. ایشان به مانند دفعات قبل گفته بودند که بر اساس شهادت و گفته برخی از شاهدان برادر عزیزمان آقای رکن‌آبادی زنده به آمبولانس منتقل شدند و این صحبت نیز بر اساس گزارش شاهدان بیان شده است.

وی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه اظهارات آقای امیرعبداللهیان به صورت دقیق منتشر نشده است، ادامه داد: دستگاه وزارت خارجه همچنان پیگیر بحث فاجعه منا است و امیدواریم هر چه زودتر ابعاد این فاجعه و وضعیت مفقودان ما از جمله آقای رکن‌آبادی مشخص شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: رسانه ، آمبولانس ، منا ، فاجعه
نظرات بینندگان