arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

شهرک‌ «العیس» در حومه جنوبی حلب آزاد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ارتش سوریه و نیروهای مردمی شهرک العیس و تپه های اطراف آن واقع در حومه جنوبی حلب را از اشغال داعش آزاد کردند.

 به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه و نیروهای مردمی شهرک العیس و تپه های اطراف آن  واقع در حومه جنوبی حلب را از اشغال داعش آزاد کردند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی سوری در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم، با اشاره به درگیری های شدید بین نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در نزدیکی ایستگاه حرارتی در محور جنوب شرقی حلب گفت: پیش بینی می شود تا چند ساعات آینده این محل که از اهمیت راهبردی زیادی برخوردار است، تحت کنترل ارتش در آید.

گروه تروریستی داعش حدود دو سال پیش ایستگاه حرارتی حلب واقع در شمال سوریه را تحت اشغال خود در آورد و از آنجا با شروع عملیات تروریستی فرودگاه «کویرس» را تحت محاصره خود گرفت.

این ایستگاه حرارتی پیش از آنکه به اشغال تروریست‌ها درآید، برق بیشتر مناطق شمالی سوریه را تامین می کرد.

به گفته این منبع نظامی سوریه، نیروهای ارتش اکنون شهر «الجدید» در شرق فرودگاه نظامی کویرس را نیز آزاد کرده و از آنجا به سمت روستای «عربید» در حرکت هستند.

وی در توضیح این مطلب افزود: دلیل پیشروی سریع ارتش در مناطق مختلف حلب روحیه بالای نیروهای ارتش و نیز پشتیبانی هوایی نیروهای سوری است.

علاوه بر این، نیروهای ارتش سوریه و گروههای دفاع مردمی تلاش تروریست های جبهه النصره را برای نفوذ به شهرک «غمام» در حومه شمالی لاذقیه واقع در شمال غربی سوریه را خنثی کردند.

در جریان این عملیات بیش از 18 تروریست کشته شده و تعدادی نیز مجروح شدند و علاوه بر این چند دستگاه خودروی نظامی آنان نیز منهدم شد.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه چند روز پیش در یک عملیات ضربتی شهرک غمام را تحت کنترل خود در آوردند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: حلب ، تپه ، داعش ، مسلح
نظرات بینندگان