arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

ریشه انفجارهای لبنان به کجا ختم می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"غالب قندیل،" کارشناس سیاسی لبنانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم درباره انفجارهای بیروت گفت: این اقدام وحشیانه از ویژگی های گروه های تکفیری است که با اقدامات تروریستی خود همه را در این منطقه هدف قرار داده اند. سه تروریست انتحاری در این منطقه پرجمعیت از حومه جنوبی بیروت حضور یافتند و دست به این اقدام وحشیانه بزنند. این اقدام تروریستی بیانگر ناامیدی و آشفتگی گروه های مسلح تروریست پس از پیروزی های اخیر ارتش سوریه و رزمندگان نیروهای مقاومت لبنان است.

تروریست ها به شدت از این شکست ها آشفته شده اند و تلاش می کنند با این اقدامات تروریستی روحیه خود را بالا ببرند و به طرفدارن مقاومت آسیب بزنند. رزمندگان مقاومت ضربات سنگینی به گروه های تروریستی وارد کرده اند و پیش از این نیروهای مقاومت توانستند بخش های گسترده ای از اراضی مرزی لبنان را که تحت اشغال تروریست ها بود، آزاد کنند. نیروهای مقاومت و سازمان های امنیتی لبنان ضربات سنگینی به گروه های تروریستی وارد کرده اند. سازمان امنیت عمومی و سازمان اطلاعات ارتش لبنان توانستند شبکه های تروریستی وابسته به القاعده و داعش را شناسایی و منهدم کند. 

وی افزود: واکنش مردم به این انفجارها روشن است. لبنانی ها پایبند به گزینه مقاومت و دفاع از خود در برابر این گروه های تروریستی هستند. این جنایت، جنایت کشورهایی است که از گروه های تروریستی حمایت می کنند. باید حکام قطر، ترکیه و عربستان سعودی به سبب حمایت از گروه های تروریستی و تفکیری بازخواست و محاکمه شوند. همچنان کمک های مالی و تسلیحاتی این کشورها در اختیار گروه های تروریستی قرار می گیرد. درگیری هایی که در منطقه وجود دارد یک نبرد موجودیتی است و محدود به لبنان نیست.

قندیل درباره نوع این انفجارها در بیروت بیان داشت: این دو انفجار با استفاده از دو عنصر انتحاری صورت گرفت این در حالی است که در انفجارهای سابق از خودروهای بمب گذاری شده استفاده می شد و تروریست ها به مانند گذشته نتوانستند از خودروهای بمب گذاری شده استفاده کنند چرا که نیروهای امنیتی لبنان و رزمندگان مقاومت تدابیر امنیتی خوبی را در این منطقه اتخاذ کرده اند و در نهایت تروریست ها با استفاده از اعزام نیروهای انتحاری خود دست به این انفجارها در حومه جنوبی بیروت زدند. شکی در این نیست که سازمان های امنیتی لبنان از این دو انفجار درس می گیرند و تدابیر مناسبی را برای جلوگیری از وقوع هر نوع حادثه تروریستی در آینده اتخاذ خواهند کرد.
نظرات بینندگان