arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۰

دبیر جامعه وعاظ: هیچ ربطی به مشایی نداریم/جامعه وعاظ تهران فقط 20-30 نفر پیرمردند

انتساب این تشکل به اسفندیار رحیم مشایی و منابع مالی آن، بیشترین اتهامات وارده به این تشکل روحانی را رقم می​زند. حجت​الاسلام عباس امیری​فر ، هر دو این اتهامات را رد کرده و با تاکید بر اینکه هیچ سندی دال بر ارتباط مشایی با تشکلش وجود ندارد، خیرین را منابع مالی آن معرفی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتساب این تشکل به اسفندیار رحیم مشایی و منابع مالی  آن، بیشترین اتهامات وارده به این تشکل روحانی را رقم می​زند. حجت​الاسلام عباس امیری​فر ، هر دو این اتهامات را رد کرده و با تاکید بر اینکه هیچ سندی دال بر ارتباط مشایی با تشکلش وجود ندارد، خیرین را منابع مالی آن معرفی می‌کند.

او که تعطیلات نوروز در ایران نبوده و به عنوان رئیس کاروان زیارتی در عربستان و عراق به سر می​برده است؛ وقتی به ایران برگشت که موج جدیدی از اتهامات و انتقادات به «جامعه وعاظ ولایی»، وارد شده بود. چه آنکه یک عضو کمیسیون ماده 10 احزاب از رد مجوز آنها سخن گفته و یک عضو مستعفی «جامعه وعاظ ولایی» نیز بر ارتباط آن با مشایی مهر تایید نهاده بود. اما امیری​فر تمامی این مطالب را کذب محض خواند و با تاکید بر اینکه عدم فعالیت رسمی آنها مکتوب از سوی وزارت کشور به او اعلام نشده است، ادامه فعالیت «جامعه وعاظ ولایی» به عنوان یک تشکل روحانی را قانونی دانست.

او حرف​های شنیدنی​ای هم درباره حجت​الاسلام دقیقی که خود را عضو مستعفی «جامعه وعاظ ولایی»، معرفی کرده بود، دارد. او دقیقی را «پادو» جامعه وعاظ تهران می​نامد و می​گوید که مصاحبه با هر طلبه روضه خان شاه​عبدالعظیم ملاک نیست!

شما را به خواندن مشروح مصاحبه با وی دعوت می​کنیم:

از ابتدای تاسیس «جامعه وعاظ ولایی»، این شائبه بارها مطرح شد که این تشکل منتسب به آقای مشایی است. به عنوان مسئول این تشکل روحانی نوظهور چه پاسخی به این شائبه​ها که بارها و بارها تکرار شده، دارید؟

«جامعه وعاظ ولایی»، یک تشکل روحانی مستقل است و اصلا در آن عضو غیر روحانی نداریم. این تشکل با حضور روحانیون، وعاظ و اساتید دانشگاه با سابقه سال​ها حضور در جبهه​های جنگ و با تعهد ولایتمداری تشکیل شده است. خود من 30 سال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت داشته​ام، در جنگ بوده​ام و فقط توفیق شهادت نداشته​ام.

ما با تاسیس این تشکل جدید، می​خواهیم به علما و روحانیون و مراجع خدمت کنیم. تا علما با حفظ شانیتشان، دور هم جمع شوند و با توده​های مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشند. به نظر ما تاسیس این تشکل هم سبب می​شود، روحانیون جوان خودشان بصیرت بیابند و هم بصیرت را به مردم منتقل کنند.

ما می​توانیم از تمام کسانی که بی​دلیل ما را به آقای مشایی یا هر کس دیگری منسوب میکنند، شکایت کنیم. مطمئنم که همه این مدعیان هیچ مدرک و سندی ندارند و قطعا در محاکم قضایی محکوم می​شوند. کاری که آنها می کنند مصداق دقیق تهمت و افتراست که مقام معظم رهبری بارها به پرهیز از آن تاکید کرده​اند و هشدار داده​اند که افراد بی دلیل به یکدیگر افترا نزنند. مدعیان باید در قبال این تهمت​ها پاسخگو باشند.

البته من یکی دوبار با همین افراد که ما را به آقای مشایی نسبت میدهند صحبت کرده​ام. اما هر بار می​گویند که آنها این حرف را نزده​اند و چون دیواری کوتاهتر از شما خبرنگاران پیدا نمی​کنند، می​گویند که اهالی رسانه​ها، سخنانشان را درست منعکس نکرده​اند.

خبرآنلاین، در ویژه​نامه نوروزی خود مصاحبه​ای با آقای حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون ماده 10 احزاب داشت که در این مصاحبه نیز بار دیگر از «جامعه وعاظ ولایی»، به عنوان یک تشکل منسوب به آقای مشایی یاد شد. ایشان در این مصاحبه حتی اعام کردند که کمیسیون ماده 10 درخواست مجوز شما را هم رد کرده است.

آقای فولادگر جای دیگری هم این حرف را زده بودند که کمیسیون ماده 10 احزاب به ما مجوز نداده و ما را رد کرده است. اما وقتی با ایشان تماس گرفته و صحبت کردم گفتند که این حرف را نزده​اند و خبرنگار اشتباه فهمیده است. به من گفتند که روحانیت نیازی به مجوز ندارد و شما که کار روحانیتی می​کنید، چون روحانیت یک صنف است، نیازی به مجوز ندارد. اصلا اگر فعالیت روحانیون بدون مجوز محل ایراد باشد که فعالیت چندین و چند ساله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز هم زیر سوال می​رود. آنها هم هیچ مجوزی برای فعالیت از کمیسیون ماده 10 احزاب نگرفته​اند.

آنها از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوزی نگرفته​اند، چون اصلا درخواستی برای دریافت مجوز نداشته​اند. فعالیت​های آنها از قبل از انقلاب آغاز شده و بزرگان و مراجعی در آن عضویت دارند که اصلا نیازی به دریافت ندارند. اما شما برای «جامعه وعاظ ولایی»، درخواست مجوز کرده​اید و باید هم پاسخی به شما داده می​شد، اینطور نیست؟

ما از ابتدا هم می دانستیم که فعالیت صنفی روحانیون نیازی به درخواست مجوز ندارد. اما برای احترام به قانون و برای محکم کاری، شش ماه قبل درخواست مجوز کردیم. بر اساس قانون احزاب، اگر سه ماه از درخواست مجوزی بگذرد و پاسخی به آن داده نشود؛ به منزله تایید شدن درخواست مذکور است. از انجا که تا کنون هیچ پاسخی از سوی وزارت کشور به درخواست مجوز ما داده نشده است، پس یعنی درخواست ما تایید شده است.

اما آقای فولادگر دست کم دوبار تا کنون اعلام کرده​اند که درخواست «جامعه وعاظ ولایی»، در کمیسیون ماده 10 احزاب رد شده است. این با سخنان شما در تناقض نیست؟ بویژه اینکه تا کنون ایشان یا هیچ عضو دیگری از کمیسیون ماده 10 احزاب، این خبر را تکذیب نکرده​اند.

پاسخ به درخواست مجوز ما باید به شکل مکتوب به ما ارائه شود. هیچ نامه کتبی​ای از سوی وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب تا کنون برای ما ارسال نشده است. از این رو مصاحبه​های شفاهی افراد ملاک نیست.

 مضاف بر اینکه اگر کمیسیون ماده 10 احزاب بخواهند درخواست مجوز ما را رد کند، باید دلیل متقنی برای آن داشته باشد. آنها اصلا دلیلی برای رد درخواست تشکل ما ندارند. دلایل آنها یا باید مستند به رد صلاحیت ما از سوی مراجع اطلاعاتی و امنیتی باشد که آنها بگویند هیات موسس مشکل دارد که چنین نیست و تمام مراجع اطلاعاتی و امنیتی ما را تایید کرده​اند. یا اینکه وزارت کشور باید مستندا بگوید که ما انحراف عملکرد داریم که این هم با وجود سابقه سال​ها جنگ و جهاد و عملکرد ولایی ما، مطابقت ندارد.

نمی​شود به صرف اینکه از ما خوششان نمی​آید به ما مجوز ندهند. اگر درخواست مجوز ما رد شده است، آن را مکتوب به ما ارائه دهند و دلایلش را هم بگویند.

بعد از اعلام شفاهی عدم پذیرش درخواست مجوزتان از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب، چه کردید؟

من با  مسئولین این کمیسیون اعم از آقای فولادگر و عباس​زاده مشکینی بعد از انتشار این خبر صحبت کردم. آقای مشکینی به من گفتند که شما نیازی به مجوز ندارید و اگر بخواهیم پاسخ درخواست شما را بگوییم کتبی جوابتان را می​دهیم. چون تا کنون به ما کتبا هیچ پاسخی ارائه نشده است، پس یعنی مجوز ما را تایید کرده​اند. حتی اگر به ما کتبا اعلام شود که مجوزمان را رد کرده​اند، ما دلیل آن را پیگیری می​کنیم و راه اعتراض برای ما بسته نیست. ما حتی می​توانیم به مراجع قضایی هم اعتراض کنیم.

آقای امیری​فر، تا کنون به این فکر کرده​اید که اخیرا احزاب و تشکل​های جدیدی راه اندازی شده​اند ولی چرا در این میان فقط به «جامعه وعاظ ولایی» و چند تشکل دیگه نسبت ارتباط با آقای مشایی داده می​شود؟

اصلا این نسبت​ها به ما نمی​چسبد. انتسابمان به آقای مشایی کذب محض است. چون ما هیچ غیرروحانی​ای را در جلساتمان نداریم. اصلا شرط عضویت در تشکل ما روحانی بودن است. پس چطور این نسبت را به ما می​دهند؟

البته منسوب شدن به فردی لزوما به معنی حضور و عضویت وی در تشکل شما نیست.

ما از تمامی جلساتمان فیلم ونوار داریم و می​توانیم ثابت کنیم که آقای مشایی در هیچ یک از جلسات ما نبوده​اند و ما اصلا با ایشان کاری نداریم.

شاید چون شما با حکم آقای مشایی به عنوان عضو و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری منصوب شده​اید، برخی این گمانه ​زنی​ها را مطرح می​کنند.

نه اینها به هم ربطی ندارد. من قبل از انتصاب به این سمت، جامعه وعاظ ولایی را تشکیل دادم. تازه من 20 سال است که عضو رسمی جامعه وعاظ تهران و دبیر اجرایی آن بوده​ام. همانطور که گفتم هیات موسس ما همه روحانی هستند و اصلا آقای مشایی عضو جامعه وعاظ ولایی نیستند. در شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همما همکار مستقیم خود رئیس​جمهور هستیم و با آقای مشایی تنها به عنوان مسئول دفتر ایشان ارتباط داریم.

الان خیلی دیگر از افراد نزدیک به دولت هم ممکن است فعالیت حزبی و سیاسی مجزایی داشته باشند، این به منزله این نیست که تشکل​هایشان منتسب به دولت است. حتی برخی رسانه​ها یا تشکل​ها به آقای لاریجانی یا زاکانی نزدیکند، پس یعنی منسوب به آنها هستند و از آنها پول می​گیرند؟

جامعه وعاظ ولایی یک تشکل مستقل است. باید محتوای جلسات را دید تا متوجه شد که ما منتسب به کسی هستیم یا نه؟ تمام فیلم​های جلسات ما هم موجود است و می​توانید آنها را بررسی کنید.

فارغ از همکاریتان با آقای مشایی در دولت، آیا تا کنون به عنوان دبیر جامعه وعاظ ولایی، با ایشان دیدار یا مذاکره​ای داشته​اید؟

آقای مشایی یکبار مهمان در جامعه وعظ قبلی بودند. ولی ما تا کنون از ایشان برای حضور در جلسات جامعه وعاظ ولایی دعوت رسمی نکرده​ایم. خود ایشان هم تا کنون نخواسته​اند دیداری با ما داشته باشند.  

ولی اخیرا یکی از اعضای مستعفی «جامعه وعاظ ولایی» به نام حجت​الاسلام دقیقی، بر این موضوع صحه گذاشته و در مصاحبه​ای اعلام کرده​اند که اتفاقا به دلیل احراز انتساب این تشکل به آقای مشایی و دریافت منابع مالی از «جامعه وعاظ ولایی»، استعفا داده​اند.

من از این فرد شکایت می​کنم. من اصلا او را نمی​شناسم به شدت و قاطعانه می​گویم که اگر دلیلی دارند که عضو «جامعه وعاظ ولایی» بوده​اند آن را ارائه دهند. این آقا اصلا عضو «جامعه وعاظ ولایی» نبوده است که بخواهد استعفا بدهد. از ابتدای تشکیل «جامعه وعاظ ولایی» هم ایشان هیچ وابستگی به ما نداشته است. او یک فرد ناشناخته است که بنده از سوی یک نفر به آقای شجونی در جامعه وعاظ قبلی معرفی کردم تا در آنجا کارهای «پادو»یی آنها را بکند! همین. او نه سابقه کار دارد و نه سابقه فعالیت سیاسی. او یک طلبه جزء است که کار منشی​گری و پادویی می​تواند بکند.

از این رو سخنان این فرد به شدت تکذیب می​شود. من هم از او و هم از خبرگزاری فارس که بی دلیل با او مصاحبه کرده تا اتهاماتی را به «جامعه وعاظ ولایی» نسبت دهد، شکایت خواهم کرد. تعجب می​کنم که این فرد حتی یک روز هم با ما نبوده است ولی چنین ادعاهایی علیه ما کرده است. رسانه​هایی که به دنبال مصاحبه با اشخاص هستند باید سوابق انها را هم به خوبی بررسی کنند. مصاحبه با چهار طلبه ناشناس و گداهای روضه خان شاه عبدالعظیم که کار نشد! این رویکرد برخی رسانه​ها ناجوانمردانه است.

من در طول تعطیلات نوروز در سفر مکه و کربلا، نوکر زائرین بودم. این انصاف است که برگردم و ببینم که چنین اخبار کذبی را در غیاب من منتشر کرده​اند؟  من وکیل گرفته​ام تا از این فرد و خبرگزاری​ای که با او مصاحبه کرده است، شکایت کنم. اسناد و مدارک جلسات ما به همراه فیلم​هایش از جلسات مشخص است و می​توانم ثابت کنم که او اصلا در جلسات ما نبوده است.

چرا مستندات تکذیب ارتباطتان با آقای مشایی را یکبار منتشر نمی​کنید که دیگر این شائبه تکرار نشود؟

من این کار را کرده​ام. یکبار مجله پنجره، پرونده​ای را علیه «جامعه وعاظ ولایی» کار کرده بود که من پاسخی 17 صفحه​ای در نامه به آقای زاکانی برای آنها فرستادم و حتی آن را به کیهان هم دادم و همه این شایعه​ها را یکجا تکذیب کردم. این همه ادعا در حالی مطرح می​شود که ما حتی رد جلساتمان به آقای مشایی انتقاد هم می​کنیم.

در جلسات ما تریبون باز و آزاد است.ما از هر کسی که دعوت می کنیم تریبون را در اختیار حاضران قرار می​دهیم تا هر حرف و نقدی دارند مطرح کنند و افراد پاسخ دهند. کما اینکه آقای بقایی آمد، آقای بهداد هم آمد و به انتقادات جواب دادند. آنها با سعه صدر و مستدل جواب همه سوالات را دادند و اگر سوالی هم در جلسات باقی بماند ما پیگیر می​َویم که جوابش را بدهند.

همانطور که گفتم، ما یک تشکل برای بصیرت دهی هستیم. شرط در «جامعه وعاظ ولایی»، روحانی بودن و گوش به فرمان رهبری بودن است. ما از ابتدا هم اعلام کرده​ایم که از دولت و شخص آقای احمدی​نژاد حمایت می​کنیم. این حمایت از دولت نیز به دلیل حمایت​های بی شائبه رهبری از دولت است که گفته​اند در صد سال اخیر چنین دولتی نداشته​ایم و این دولت یک دولت خدمتگزار به مردم است.

ما در تشکیل «جامعه وعاظ ولایی» که از 23 خرداد سال گذشته فعالیتمان را آغاز کرده​ایم، نه از کسی پول گرفته​ایم و نه به کسی پول داده​ایم. حتی به دلیل انتشار خبر یکی از سایت​ها دال بر اینکه آقای بقایی در جلسه ما پول پخش کرده است، از این سایت شکایت کردیم و دادگاه به زودی حکم مجرمیت این سایت را می​​دهد. این درس عبرت خوبی برای برخی رسانه​ها می​شود تا دیگر یک طرفه به قاضی نروند! ما500  نفر عضو در «جامعه وعاظ ولایی» داریم. هر کس هر ادعا یا شائبه​ای دارد، بیاید از من به عنوان مسئول سوال کند.

البته راجع به منابع مالی تشکل شما از ابتدا هم شائبه​هایی مطرح بود. حتی یکبار آقای مصباحی​مقدم گفتند که شما از بیت​المال و منابع دولتی تغذیه می​شوید.

بعد از آن مصاحبه آقای مصباحی​مقدم، من با ایشان صحبتی داشتم. نهایتا با برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز در دفتر آقای ابوترابی​فرد جلسه ای با حضور ایشان، آقای مصباحی​مقدم و آقای نواب داشتیم. من هم با دونفر از اعضایمن آقایان ادیب یزدی و شیخ مهدی طلایی رفته بودم. در آن جلسه ما توضیحات ودلایلمان را برای تعامل با جامعه روحانیت مبارز ارائه دادیم که فکر می کنم برای آقایان قانع کننده هم بود.

اتفاقا «جامعه وعاظ ولایی» یکی از حامیان ریاست آقای آیت​الله مهدوی​کنی در مجلس خبرگان بود. ما از ابتدا پیشنهاد کناره گیری آقای هاشمی را مطرح کردیم. من خودم پیشنهاد استعفای آقای هاشمی را دادم و آنقدر این موضوع را پیگیری کردیم که به نتیجه رسید. تشکل ما اصلا به دنبال نفی اشخاص بزرگی چون آیت​الله مهدوی​کنی و جامعه روحانیت نیست. ما اهل تعاملیم و تعارضی با کسی نداریم. الان هم خیلی از استان​ها خواستار شعبه ما در آنجا هستند ولی ما فقط در تهران فعالیم و انشالله به زوی شاخه استانی برای رفع مشکلات صنفی روحانیون ایجاد خواهیم کرد.

اینها که به ما اتهام می​زنند، افراد مشکوکی هستند. من 20 ساال است که شاگرد خارج فقه مقام معظم رهبری هستم و احترام به بزرگانی چون آیت​الله مهدوی کنی و آیت​الله یزدی و دیگر بزرگان را بر خود واجب می​دانم.

از ابتدای تشکیل «جامعه وعاظ ولایی»، نقل می​شد که ایت​الله مهدوی​کنی خیلی موافق این تشکل نیستندو تا کنون با ایشان دیداری داشته​اید؟

ما درخواست دیدار با آیت​الله مهدوی​کنی را داده​ایم. چون پیشنهاد ریاست ایشان بر مجلس خبرگان را هم ما داده بودیم. هم اکنون در نوبت دیدار با ایشان هستیم که فعالا چون بیمار هستند، زمانش تعیین نشده است. با این حال ما در تلاشیم که برای تبریک عید و رهنمون گرفتن از ایشان، خدمتشان برسیم.

آقای امیری​فر وقتی ما دو تشکل روحانی کارکشته مثل جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را داریم که هر یک شاخه​هایی در میان طلبه​های جوان دارند، چه نیازی به تشکیل یک تشکل نوظهور به نام «جامعه وعاظ ولایی» بود؟

خب بالاخره هر کسی یک سلیقه​ای دارد. یک زمانی جامعه روحانیت وارد صحنه شد. الان یکسری طلبه و روحانیون جدید برای اینکه تلفیقی و تطبیقی با مسائل روز و قدما داشته باشند، داریم که در پی تاسیس یک تشکل جدید بودند. ما معتقد هستیم که در فتنه 88 برخی تشکل​ها به خوبی وارد نشدند. اگر چنین ورود به موقعی شده بود کار به گلایه رهبری نمی​رسید. ما با ایجاد «جامعه وعاظ ولایی» کاری کردیم که طلبه​های جوان از همان اول، جایی برای اظهارنظر داشته باشند، تا کار به اعتراض مقام معظم رهبری به خواص بی بصیرت نکشد و کسانی به دلیل وابستگی به قدرت و ثروت از انجام وظایفشان کوتاهی نکنند.

کار ما هم جواب داد. من 20 سال عضو جامعه وعاظ تهران بودم که حداکثر اعضایش 20 نفر بودند. با فعالیت​های پیگیر من و دعوت از وزرا برای حضور و سخنرانی در جلسات جامعه وعاظ، تعداد افراد حاضر در این جلسات از 20 نفر به 250 نفر رسید.  الان هم در «جامعه وعاظ ولایی» با ایجاد فضایی بزرگتر، تعداد حاضران در جلسه به 500 نفر رسیده است. این استقبال نشان دهنده یک رویکرد جدید است. ما در سالنی بزرگ، جایی درخور علما و بزرگان و وزرا و دولتمردان ترتیب داده​ایم که می​آیند و به سوالات حضار جواب می​دهند و با سلام و صلاوات می​روند. این نشان می​دهد که کار ما درست بوده است.

همین الان به جلسات جامعه وعاظ تهران بروید می​بینید که فقط 20 -30 نفر پیرمرد در این جلسات شرکت می​کنند. البته آنها غیر طلبه و خبرنگار را به جلساتشان راه نمی​دهند. شما یک طلبه را بفرستید تا برود و ببیند که میزان مشارکت در جلسات انها چقدر است. در حالیکه من تعداد شرکت کنندگان در جلسات انها را به 250 نفر رساندم اما الان باز هم 30 نفر شده​اند!

شما متقابلا به جلسات ما هم بیایید و مقایسه کنید که میزان مشارکت در جلسات ما چقدر است. من می دانم که در جلسات جامعه وعاظ تهران برخی به من فحاشی می​کنند، ولی ما می​گوییم که اینها استاد ما هستند. من از حرف​های آنها بر علیه خودم نوار دارم. ولی من به همه آنها احترام می​گذارم. چون این سیره پیامبر است و ما که لباس پیامبر را بر تن داریم باید به شیوه ایشان عمل کنیم که حتی بر سر ایشان خار و خاشاک ریخته و فحاشی می​کردند اما ایشان به عیادتشان می​رفت و برایشان دعا می​کرد.

با وجود تشکیل «جامعه وعاظ ولایی»، ما همچنان دست بوس شخصیت​های بزرگ روحانیت و مدرسین هستیم و به همه انها احترام می​گذاریم. اگر برخی رسانه​ها به ما تهمت نزنند و اجازه بدهند که این بزرگان، فعالیت​های ما را ببینند، این بزرگان هم از ما حمایت می​کنند.

منبع مالی «جامعه وعاظ ولایی» چیست؟

یک تشکل وقتی مشهور می​شود، خیلی​ها داوطلبانه به آن کمک می​​کنند. خیلی از خیرین مراجعه می​کنند و مستعد کمک هستند. البته بنده از همه این پیشنهاد دهندگان قبول نمی کنم برای اینکه نمی​خواهم امتیازی به کسی بدهم. بعدش هم، ما خیلی خرج نداریم و بریز و بپاشی نداریم. آقای احمدی​نژاد یک رویکردی دارند و به عنوان کمک سالنی به ما داده​اند تا برای کارهای فرهنگی و برگزاری جلساتمان از آن استفاده کنیم. این یک کار فرهنگی است که در کل مساجد رواج می​یابد. برخی هم شام جلسات ما را می​دهند. پس می​بینید که نیازی به منبع مالی نداریم. ما کمک​های مالی کسانی را که خالصانه به ما لطف دارند را می​پذیریم.

آقای رئیس جمهور به غیر از سالن، کمک ریالی هم به «جامعه وعاظ ولایی» دارند؟

نه. ایشان فقط سالن را در اختیار ما گذاشته​اند. خیلی​ها این سالن را می​گیرند. دولت دارد می​بیند که ما کار فرهنگی می​کنیم. خب بودجه فرهنگی را باید به یک جمع بصیرت ده، بدهند نه رقاصه​ها!

پس به شما بودجه فرهنگی هم داده شده است؟

نه. حتی یک ریال. آنها که می​گویند ما پول گرفته​ایم با چه سندی این حرف را می​زنند؟ اینکه هفته​ای دو ساعت یک سالنی را به ما دادند که کم مالی نیست. ما حتی پول پذیرایی و آب میوه و شام را هم خودمان با کمک خیرین می​دهیم.

تا کنون دیداری با آقای احمدی​نژاد داشته​اید؟

نه. البته ما دنبال دیدار با یشان هستیم. البته می​خواهیم تعداد اعضایمان بیشتر شود تا با افزایش اعضا، از معاون اول و ریئس جمهور دعوت کنیم که در جمع بیش از 1000 نفره ما حاضر شوند.

پس چطور کمک سالنی از ایشان گرفته​اید؟

ایشان از طریق رسانه​ها ما را شناخته​اند. همانطور که در بیرون از مرزها نیز ما را از طریق رسانه​ها شناخته​اند. در مکه که بودم دیدم که آنها «جامعه وعاظ ولایی» را می​شناختند، پس ما جهانی شده​ایم و همه ما را می شناسند.

به عنوان آخرین سوال، گفتید که جامعه وعاظ ولایی به دولت هم گاهی انتقاد می​کند. نمونه​ای از این انتقادات را می​فرمایید؟

گاهی شبهه ای ایجاد می​شود که فلان وزیر چه حرفی زده است. ما سعی می​کنیم که آن وزیر را دعوت کنیم تا خودشان بیایند و در مورد کارهایشان شهادت بدهند. مثلا برخی می​گویند که وزارت ارشاد برای رقاصه​ها چه کرده و مروج موسیقی است. ولی وزیر آمد و به ابهامات پاسخ دادو گفت که به موارد سنتی کمک می​کند.

ممکن است ما انتقاداتی داشته باشیم ولی زمان طرح آن الان نباشد و رسانه​ای شدنش را صحیح ندانیم. انتقادات ما سازنده است و به خود آقایون آنها را می​گویم.

حالا یکی از این انتقادات را که زمان بیانش هم باشد و بتوان آن را رسانه​ای کرد را بفرمایید.

همان طور که گفتم من الان تازه از سفر آمده​ام و برای انتقاد حضور ذهن ندارم. پس از بازبینی اخبار در هفته بعد در خدمتتان خواهم بود.


* خبر/ نسرین ورزی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
BOLIVIA, PLURINATIONAL STATE OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
0
0
ما که چیزی نگفتیم خودی یاتون می گن که شما از مشایی کمک می گیرید تا از اون هوا داری کنید
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
تا نباشد چیزکی مردم نگویندچیزها!
نظرات بینندگان