arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

برنامه وزارت کشاورزی برای تامین سرمایه اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی تحت تاثیر دوعامل طبیعی و انسانی است، گفت: در حالی که سرمایه گذاری دربخش کشاورزی 5 تا 6 درصد و نقش بخش کشاورزی در اقتصاد حدود 10 تا 12 درصد است، مقرر شد این خلاء با سرمایه گذاری خارجی تامین شود.

«اسکندر زند»افزود: در همه بخش های کشاورزی هدف گذاری شده که از سرمایه گذاری های خارجی متناسب با اهداف کشور استفاده شود تا بتواند خلا این بخش را پر کند.

زند به ارتباطات گسترده بخش کشاورزی در دوران پسا تحریم با کشورهای اثرگذار اشاره کرد و گفت: شاخص ها نشان می دهد تعاملات گسترده شده و امیدواریم بتوانیم از دانش روز برای ارتقای بهروری کشور استفاده کنیم.

وی افزود: بخش کشاورزی با فعالیت های فشرده و سنگین، در رشد اقتصادی کشور اثر مثبت 5.7 درصد داشته و نسبت به سایر بخشها پیشرو است.

رئیس سازمان آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، کمبود آب را از جمله مشکلات مهم بخش کشاورزی بیان کرد و افزود: رویکرد های مناسبی در این زمینه وجود دارد و ارقام بسیار مناسب بذر در بخش زراعت و باغ انتخاب شده تا رشد بخش کشاورزی تداوم داشته باشد.

وی، یکی از اهداف بخش کشاورزی را کمک به خود اتکایی و مثبت کردن تراز تجاری کشور در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: جهاد کشاورزی در همه ابعاد برنامه های گسترده ای دارد که تا امنیت غدایی را پاسخگو باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان