arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

محکومیت جهانی حادثه تروریستی در بیروت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  انفجارهای تروریستی شامگاه پنجشنبه دربیروت که به شهادت 45 نفر و زخمی شدن بیش از239 نفر انجامید با محکومیت بسیاری از کشورهای منطقه ای و بین المللی روبرو شده است.

 درهمین زمینه وزارت خارجه فرانسه دربیانیه ای ضمن محکوم کردن انفجارهای بیروت اعلام کرده است که ما درکنار ملت ومقام های لبنان درجنگ آنان با تروریسم ایستاده ایم.

دولت اسپانیا نیز پنجشنبه شب درشدیدترین لحن، دو حمله تروریستی درمنطقه ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان راکه به کشته ومجروح شدن افراد بسیاری منجر شد ، محکوم کرد.

این دولت با انتشار بیانیه ای درسایت رسمی وزارت امورخارجه، ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده ها، بستگان قربانیان، مقام ها وهمه ملت لبنان خواستار بهبودی هرچه زودتر مجروحان این حادثه تروریستی شد.

دولت اسپانیا همچنین ابراز امیدواری کرد که همدستان و آمران این عمل شنیع، بزودی به نزد عدالت برده شوند تا بابت جرم وجنایت خود پاسخ دهند.

کاخ سفید نیز دربیانیه ای ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی بیروت، اعلام کرد که قاطعانه ازدولت لبنان برای محاکمه عاملان این حملات حمایت می کند.

همچنین ائتلاف گروه های فلسطینی درلبنان نیز با صدور بیانیه ای انفجارهای شامگاه پنجشنبه در ضاحیه جنوبی که منجر به شهادت ده ها شهروند لبنانی شد را به شدت محکوم کرد.

ائتلاف گروه های فلسطینی دربیانیه خود اعلام کرده است، ما وقوع انفجارها در برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت را که به شهادت وزخمی شدن ده ها شهروند لبنانی انجامید، به شدت محکوم می کنیم.

این بیانیه انفجارهای بیروت را عملی تروریستی وجنایتکارانه توصیف و آن را اقدامی علیه امنیت داخلی لبنان وتلاشی نافرجام برای تفرقه افکنی میان ملت لبنان توصیف کرده است.

این بیانیه می افزاید، تنها طرفی که ازاین اقدام تروریستی سود می برد، دشمن صهیونیستی است که هر روز جنایت های تازه ای را علیه مردم فلسطین مرتکب شده و سرزمین و مقدسات آنان را مورد تعرض قرار داده است.

دراین بیانیه همچنین آمده است که ما ضمن اعلام همبستگی با برادرانمان در ضاحیه جنوبی، بر ضرورت تقویت روابط برادرانه و دوستانه میان ملت های فلسطین ولبنان به منظور مقابله با توطئه ها وتلاش های شوم دشمنان که با هدف تفرقه افکنی میان آنان انجام می شود، تاکید می کنیم.
ائتلاف گروه های فلسطینی متشکل ازجنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جنبش جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزاد سازی فلسطین، جبهه مبارزات مردمی فلسطین (شاخه خالد عبدالمجید)، سازمان الصاعقه (پیشقراولان حزب آزادسازی مردمی)، حزب شیوعی انقلابی فلسطین، جنبش فتح الانتفاضه و جبهه آزادی بخش فلسطین (شاخه ابو نضال الاشقر) است.

دولت اردن هم دربیانیه ای رسمی با محکوم کردن حملات تروریستی بیروت، همبستگی خود را با لبنان اعلام و تاکید کرد که «امان» اقدامات تروریستی و جنایتکارانه را که در هر کشور عربی رخ دهد، به شدت محکوم می کند.

امیرکویت نیز با محکوم کردن این انفجار برهمکاری با جامعه بین الملی برای نابودی و خشکاندن منابع تروریسم تاکید کرد.

شیخ «صباح الاحمد الصباح» این حادثه را به نخست وزیر لبنان تسلیت گفت و نسبت به برقراری ثبات و امنیت در این کشور ابراز امیدواری کرد.

همچنین دولت سوریه هم انفجارهای بیروت را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی و بزدلانه علیه غیرنظامیان بیگناه دانست.

وزات امور خارجه قطر نیز ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی آن را مغایر با ارزش های اسلامی دانست.وزارت امور خارجه مصر هم با محکوم کردن انفجارهای بیروت تاکید کرد که مصر از دولت و ملت برادر لبنان دراین شرایط حساس که گروه های افراطی وتروریستی و دشمنان صلح درصدد برهم زدن امنیت و ثبات این کشور هستند، حمایت می کند.

همچنین الازهر مصر نیز انفجارهای شامگاه پنجشنبه بیروت را که به شهادت و زخمی شدن ده ها شهروند لبنانی انجامید، محکوم کرد و از آحاد مردم لبنان خواست در برابر توطئه ای که تمامیت ارضی کشورشان را هدف قرار داده است، بایستند.

الازهر همچنین از رهبران و شخصیت های ملی و مذهبی این کشور خواسته است با پیروی از ندای عقل و با درایت، لبنان را از کشیده شدن به سوی کانون درگیری های منطقه ای و فرقه ای دور نگه دارند.

شامگاه پنجشنبه دو انفجار تروریستی انتحاری دربرج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد که به شهادت 45 نفر و زخمی شدن بیش از 239 نفر انجامید.

گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفته و از سه تن از عناصر خود به عنوان عاملان این انفجارها نام برده است.

داعش اسامی این سه تروریست تکفیری را «حامد رشید البالغ»، «عمار سالم الریس» و «خالد احمد الخالد» اعلام کرده است. این سه تروریست تکفیری در اقدام تروریستی انتحاری به هلاکت رسیده اند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان