arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

آمریکا امان نامه گروهک منافقین را زیر پاگذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا، با اذعان بر اجرای دستورالعمل های گروهک منافقین از سوی دولت آمریکا، در پی حمله گروهی به اردوگاه منافقین،امان نامه داده شده مبنی بر حفظ امنیت جانی اعضای این گروه را زیر پا گذاشت و تنها نظاره گر سرکوب این گروه در عراق بود.

تام ریدج وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا، در مصاحبه تلویزیونی با وال استریت ژورنال اذعان داشت آمریکا علیرغم قرار گرفتن نام گروهک مجاهدین خلق (منافقین) در لیست تروریستی ،همواره به دلیل عدم تهدید منافع کشور آمریکا از جانب منافقین، به اعضای این گروه قول حمایت همه جانبه و حفظ جان آنها را داده بود.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که حدود 15 راکت روز پنجشنبه هفتم آبان ماه به نزدیکی کمپ لیبرتی، محل اسکان اعضای گروهک تروریستی منافقین در جنب فرودگاه بین المللی بغداد اصابت کرد و برخی منابع خبری از جمله منافقین نیز از هلاکت حسین ابریشمچی ازسرکردگان این گروهک خبر دادند.

وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد، ژنرال های آمریکایی و برخی از مقامات ارشد سیاسی این کشور به نمایندگی از دولت آمریکا با اعطای امان نامه به گروه منافقین، صراحتا حمایت همه جانبه به منظور حفظ جان و امنیت اعضای این گروه را بر عهده گرفتند.

وی تصریح کرد، آمریکا در ازای به اجرا درآوردن برخی خواسته های توسط این گروه ضد ایرانی- که آنها نیز تمامی دستورالعمل های ما را عملی کردند-قول مصونیت و حمایت از اعضای گروهک منافقین را داده بود و بر خلاف و تعهدات کتبی داده شده به اعضای این گروه در 5 مورد حمله به اردوگاه های محل استقرار این اعضای این گروه توسط شبه نظامیان عراقی، تنها نظاره گر سرکوب و کشته شدن اعضای این گروه مجاهدین خلق(منافقین) بود.

وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا تاکید کرد، دستگاه دیپلماسی آمریکا به دلیل حساسیت مذاکرات هسته ای آمریکا و دیگر قدرتها با ایران، عمدا با خلف وعده، تعهدات خود مبنی بر حفظ جان اعضای این گروه را زیر پاگذاشت و در هر پنج مورد حملات به اردوگاه مجاهدین خلق(منافقین)، افرادی که برای حفظ جان خود دست به دامن آمریکا شده بودند ، آمریکا تنها نظاره گر بود.

گروهک تروریستی مجاهدین خلق که با رویگردانی از وطن خود با صدام حسین و دیگر دشمنان ایران هم جبهه شدند با سرنگونی رژیم بعث و صدام حسین و انتقال قدرت به مردم عراق، با توجه به همکاری این گروهک تروریستی با صدام حسین در قتل عام مردم ایران و عراق، از نظر مردم و دولت عراق ،دیگر از حق اشغال اراضی عراق برخوردار نبودند و در پی حملات به اردوگاه های تروریست پرور اشرف، مجبور به ترک خاک عراق شدند تا تاوان جنایات سه دهه گذشته خود را در تنهایی و خفت سپری کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان