arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

کدام حزب برنده انتخابات میانمار شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حزب مخالف 'جبهه ملی برای دموکراسی' میانمار به رهبری 'آنگ سان سوچی' روز جمعه برنده انتخابات عمومی این کشور جنوب شرق آسیا شد و اکثریت کرسی های دو پارلمان را به دست آورد.
 با کسب اکثریت کرسی های دو مجلس نمایندگان و سنا توسط جبهه ملی برای دموکراسی، حزب 'آنگ سان سوچی' اجازه یافت سال آینده میلادی دولت جدید این کشور را تشکیل دهد.

کمیسیون انتخابات میانمار ظهر جمعه به وقت محلی اعلام کرد جبهه ملی برای دموکراسی با کسب 21 کرسی دیگر مجلس نمایندگان، اکثریت کرسی ها را در دست گرفت و حزب سوچی در مجموع 348 کرسی مجلس نمایندگان و سنا را کسب کرده است.
این حزب با کسب 328 یا 329 کرسی، سهم 67 درصد از آرا را کسب می کرد و مهم تر از آن سهم 51 درصدی از کرسی های این دو مجلس را به خود اختصاص می داد که براساس قانون اساسی 25 درصد از نمایندگان در هر دو مجلس را ارتش منصوب می کند.
مجلس نمایندگان و سنای میانمار در مجموع 664 کرسی دارند که 25 درصد اعضای آن را نظامیان به خود اختصاص می دهند.
به دلیل لغو انتخابات در هفت حوزه با توجه به شرایط جنگی و نگرانی های امنیتی تعداد کرسی ها برای کسب اکثریت مجلس کاهش یافت و کسب 328 کرسی نیز حزب آنگ سون چی را پیروز انتخابات می کرد.
این حزب تاکنون 348 کرسی را به دست آورده است.
سوچی پیش از این از 'تین سین' رئیس جمهور، ژنرال 'مین اورنگ' فرمانده کل ارتش و 'شیو مان' رئیس مجلس خواسته بود مذاکراتی برای آشتی ملی برگزار شود که با موافقت این افراد مواجه شد، اما مذاکرات به بعد از اعلام رسمی نتیجه انتخابات موکول شد.
حال براساس قانون، هر یک از دو مجلس نمایندگان و سنا میانمار که در اختیار حزب جبهه ملی برای دموکراسی قرار گرفته باید یک نامزد را برای ریاست جمهوری معرفی کنند و نظامیان نیز نامزد سوم را برای این سمت تعیین می کنند.
مجلس کنونی میانمار 30 ژانویه سال آینده (10 بهمن 94) تشکیل می شود و نخستین گام پس از آن انتخاب رئیس جمهور و دو معاون وی است. دولت بعدی تا اول آوریل سال آینده (اواسط فروردین سال آینده) تشکیل نمی شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان