arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

از دور زدن وزیر احمدی نژاد تا برنامه برای خواباندن مچ وزیر روحانی/ از علی کفاشیان چه می دانید؟

آقای خنده؛ بیش از آنکه او را با عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران بشناسند، با خنده هایش در میان اهالی ورزش معروف است؛ به طوری که اگر کسی بخواهد اولین ذهنیت خود از علی کفاشیان را تعریف کرده یا روی کاغذ پیاده کند، چیزی جز لبخند از مرد همیشه خندان فوتبال ایران به یادگار نخواهد گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آقای خنده؛ بیش از آنکه او را با عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران بشناسند، با خنده هایش در میان اهالی ورزش معروف است؛ به طوری که اگر کسی بخواهد اولین ذهنیت خود از علی کفاشیان را تعریف کرده یا روی کاغذ پیاده کند، چیزی جز لبخند از مرد همیشه خندان فوتبال ایران به یادگار نخواهد گذاشت. مردی که سیاسی نیست و با سیاست هم رابطه چندان خوبی ندارد، اما در 2 دولت دهم و یازدهم دوام آورده و اتفاقا مورد غضب این دولت ها نیز قرار گرفته است؛ اما همچنان در پست خود جای دارد.
 
کفاشیان 60 ساله سابقه آنچنانی در دوران ورزشی از خود بر جای نگذاشته و تنها در رشته دوومیدانی توانسته رکورددار 110 متر با مانع در کشور باشد اما تا دلتان بخواهد، کارنامه وی مملو از پست های مدیریتی است که در طول سال های متمادی حضور در ورزش، آنها را بر عهده داشته است.

از دور زدن وزیر احمدی نژاد تا برنامه برای خواباندن مچ وزیر روحانی/ از علی کفاشیان چه می دانید؟+ تصاویر

کفاشیان در روزهای جوانی و آغاز دوران مدیریت ورزشی

علی کفاشیان کیست و از کجا آمد؟
 
علی کفاشیان متولد ۱۳۳۳ شهرستان نائین است. وی دارای مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس تجارت بین‌الملل از دانشگاه ماستریخ هلند بوده و طی سال‌های 1355 تا 1359 عضو تیم ملی دوومیدانی ایران در رشته‌های 100 متر و 400 متر با مانع و 110 متر با ماتع بوده است. کفاشیان مدتی رکورددار دوی 110 متر با ماتع ایران بوده است.
 
از سمت‌های ورزشی علی کفاشیان می‌توان به این موارد اشاره کرد: معاون ورزشی و امور فدراسیون‌های سازمان تربیت بدنی به مدت ‪ ۳سال، رئیس شورای برون مرزی، رئیس ستاد مسابقات دهه مبارک فجر، عضو شورای راهبری ورزش، رئیس مجامع ورزشی کلیه فدراسیون‌های ورزشی به مدت سه سال، رئیس ستاد نظارت بر عملکرد بازی‌های ‪ ۲۰۰۴آتن و دوحه قطر، رئیس ستاد اولین دوره مسابقات داخل سالن دوومیدانی آسیا در سال ‪۲۰۰۳، رئیس فدراسیون دو و میدانی به مدت ‪ ۱۷سال از سال ‪ ۱۳۶۰تا ‪ ۱۳۷۰و ‪ ۱۳۷۵تا ‪۱۳۸۲، سرپرست فدراسیون‌های ورزشی رزمی، ژیمناستیک، بولینگ و بیلیارد، سوارکاری، شطرنج، قایقرانی و اسکی روی  آب

از دور زدن وزیر احمدی نژاد تا برنامه برای خواباندن مچ وزیر روحانی/ از علی کفاشیان چه می دانید؟+ تصاویر

کفاشیان، علاوه بر خنده عاشق عکس سلفی هم هست


در پرونده کاری علی کفاشیان سابقه مدیریت غیرورزشی هم به چشم می‌خورد. وی مدیر اداره نظارت ارز بانک مرکزی، مدیر اداره سیاست‌ها و مقررات بانک مرکزی، عضو کمیسیون ارز بانک مرکزی و  عضو شورای خرید کالاهای اساسی کشور هم بوده است. به طوری که وی در یکی از مصاحبه های اخیر خود عنوان کرده بود که ماهانه 8 میلیون تومان از بانک مرکزی حقوق می گیرد.
 
کفاشیان متأهل و دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر است.

از دور زدن وزیر احمدی نژاد تا برنامه برای خواباندن مچ وزیر روحانی/ از علی کفاشیان چه می دانید؟+ تصاویر

پسر ارشد کفاشیان که حاشیه هایی هم برای پدر داشته است
 
مهمترین مصاحبه آقای رئیس
 
پانزدهمین روز از فرودین سال 91 بود که علی کفاشیان به عنوان مهمان ویژه برنامه نود، مقابل عادل فردوسی پور قرار گرفت و منتظر سوالات آتشین مجری زیرک این برنامه بود. اما همین برنامه به تاریخی ترین مصاحبه علی کفاشیان در طول دوران مدیریتش در ورزش تبدیل شد.
 
جایی که کفاشیان در خصوص نحوه ورودش به ورزش فوتبال گفت: سال ۸۶ قرار بود که آقای علی آبادی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال معرفی شوند اما بالاجبار ایشان کنار کشیدند و من به عنوان تنها کاندیدا ماندم و به صورت تحمیلی و اشتباهی رئیس فوتبال شدم. روزهای سختی در فوتبال داشتم. در ابتدای امر این پست جدید برای من ناآشنا بود. البته هرچند من ۳۰ سال در ورزش حضور داشتم اما فوتبال فضای خاص خودش را داشت.

از دور زدن وزیر احمدی نژاد تا برنامه برای خواباندن مچ وزیر روحانی/ از علی کفاشیان چه می دانید؟+ تصاویر
کفاشیان با تیپی عجیب در کنفدراسیون فوتبال آسیا که سر و صدای بسیاری هم به پا کرد

 
روزی که کفاشیان همه را دور زد
 
 در حال حاضر کمتر از 4 ماه دیگر تا پایان دوران ریاست علی کفاشیان در فوتبال باقی مانده است. شاید خیلی ها گمان می کنند که انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، مهمترین انتخابات اسفند ماه سال جاری باشد اما برای گروه مهم و بخش عظیمی از جامعه، به خصوص در میان جوانان، انتخابات مهم دیگری نیز قرار است برگزار شود که طی آن رئیس 4 سال آینده فوتبال ایران معرفی خواهد شد.
 
 اما 4 سال پیش و در اسفند ماه سال 90، زمانی که قرار بود انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شود، علی کفاشیان و محمد قریب خود را به عنوان 2 کاندیدای اصلی این رقابت مطرح کردند. این در حالی بود که کفاشیان پیش از فرارسیدن اسفند ماه، خبر داده بود که قصد ندارد در انتخابات شرکت کند.

از دور زدن وزیر احمدی نژاد تا برنامه برای خواباندن مچ وزیر روحانی/ از علی کفاشیان چه می دانید؟+ تصاویر
روزی که کفاشیان همه را دور زد

در این باره البته بهتر است به اظهارات شخص رئیس فدراسیون فوتبال که یکسال پس از آن انتخابات مطرح شد، رجوع کنیم. کفاشیان بعدها در این باره گفت: مسئولان وزارت ورزش نمی خواستند من رئیس بشوم. توقع داشتند انصراف بدهم. به نظرمن آقای قریب زمان کافی را برای معرفی خود نداشت و می بایست زودتر می آمد و برنامه های خود را ارائه می داد.۳ یا ۴ ماه قبل از انتخابات قرار بود که کاندیدا نشوم. اما شرایط به گونه ای پیش رفت که در انتخابات حاضر شدم و پس از آن هر چه به من فشار آوردند که از کاندیداتوری کنار بکشم، این موضوع را رد کردم. خواسته ی وزارت ورزش این بود که قریب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مطرح شود. اما آنها معتقد بودند که مجمع باید کاملا آزادانه رای دهد. من هم بهترین نبودم. اما احساس می کنم اعضای مجمع متوجه شدند که من بیشتر از سایرین به درد این فوتبال می خورم.
 
نکته جالب توجه اینجاست که علی کفاشیان در روز انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به یکباره همه اهالی وزارتخانه را دور زد؛ چراکه تا پیش از ورود به جلسه به آنها این اطمینان را داده بود که از دور انتخابات کنار کشیده و قریب را به عنوان تنها گزینه ریاست مطرح خواهد کرد؛ اما به یکباره پس از لحظاتی خروج از جلسه و بازگشت کفاشیان به جایگاه خود ورق برگشت و دیگر خبری از انصراف نبود. رای گیری نیز انجام شد و کفاشیان به عنوان رئیس برای 4 سال آینده فوتبال ایران انتخاب شد. روزی که موجب شد محمد عباسی و یاران وزارتخانه ای وی از این حرکت کفاشیان بهت زده شوند. یا بهتر است بگوییم روزی که کفاشیان همه را دور زد.
 
 
حال و روز این روزهای آقای خنده

 
نزدیک به 4 ماه دیگر قرار است انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شود و علی کفاشیان هم می داند که تا آن زمان به واسطه قدرتی که از سوی فیفا دارد، کسی نمی تواند به او بگوید که بالای چشمانت ابروست! اهالی وزارت ورزش به خصوص شخص وزیر هم چشم دیدن او را ندارند و از سوی دیگر هم می دانند که در پس خنده های کفاشیان، یک چهره زیرک جای گرفته که هر لحظه توان تغییر دادن بازی و شرایط را دارد. به همین دلیل دو طرف خود را برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال آماده می کنند. اما به نظر می رسد این بار شرایط برای کفاشیان فرق کرده و به احتمال فراوان، رقبای سرسختی در میدان رقابت مقابل او قرار خواهند گرفت.
 
 این روزها اما کفاشیان بخشی از اوقات روزانه خود را نیز پشت درب اتاق وزیر صرف می کند. وزیری که هر چند عنوان پدر فدراسیون های ورزشی را نیز یدک می کشد اما درب اتاق خود را بر روی برخی روسای فدراسیون ها بسته است. یکی از این فدراسیون ها نیز فدراسیون فوتبال و شخص علی کفاشیان است که مدت هاست برای گرفتن وقت ملاقات با وزیر، پشت درب اتقاق گودرزی منتظر می ماند و با پاسخ منفی مواجه می شود. از سوی دیگر تحرکاتی که این روزها کفاشیان از خود به نمایش گذاشته نشان می دهد که وی قصد کاندیداتوری برای انتخابات را دارد و پس از زمین زدن مچ وزیر دولت احمدی نژاد، این بار می خواهد مچ وزیر دولت روحانی را بخواباند.
 
سوابق ورزشی
 
 
    عضو تیم ملی دوومیدانی در رشته‌های ۱۱۰ متر و ۴۰۰ متر بامانع (۱۳۵۹-۱۳۵۵)
 
    رکوردار رشته ۱۱۰ متر بامانع کشور
 
 
سوابق مدیریتی ورزشی
 
 
 
    معاون ورزشی و امور فدراسیون‌های سازمان تربیت بدنی به مدت ۳ سال
 
    رئیس شورای برون‌مرزی
 
    رئیس ستاد مسابقات دهه فجر
 
    عضو شورای راهبری ورزش
 
    رئیس مجامع ورزشی کلیه فدراسیون‌های ورزشی به مدت سه سال
 
    رئیس ستاد نظارت بر عملکرد بازیهای المپیک ۲۰۰۴ آتن و بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ قطر
 
    رئیس نخستین دوره مسابقات داخل سالن دوومیدانی آسیا در سال ۲۰۰۳
 
    رئیس فدراسیون دوومیدانی به مدت ۱۷ سال (از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲)
 
    سرپرست فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی، ژیمناستیک، بولینگ وبیلیارد، سوارکاری، شطرنج،        قایقرانی و اسکی روی آب
 
    دبیرکل کمیته ملی المپیک (از سال ۸۳ تا ۸۷)
 
    رئیس کمیسیون رسانه‌های کمیته ملی المپیک
 
    دبیرکل فدراسیون بازیهای غرب آسیا
 
    عضو هیئت اجرایی فدراسیون همبستگی ورزشی کشورهای اسلامی
 
    رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ( از سال ۸۶ تاکنون)
 
 منبع:شفاف
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
1
خدایا فوتبال رو از دست این نجات بده
نظرات بینندگان