arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

تراز تجاری ایران مثبت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در 7 ماه امسال برای نخستین بار در طول تاریخ تراز تجاری ایران مثبت شد.

محمد رضا مودودی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه توسعه صادرات غیر نفتی امری ضروری است اظهار داشت: صادرات غیر نفتی یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها در توسعه کشور است.

وی ارتقا صادرات غیر نفتی از اولویت‌های دولت است افزود: در سیاست‌های دولت ارتقا توانمندی داخلی و سرمایه‌گذاری در حوزه ظرفیت داخلی در اولویت قرار دارد.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه شناسایی شرکت‌های توانمند در حوزه صادرات ضروری است گفت: وابستگی کشور به صادرات محصولات نفتی بسیار بالا است بگونه‌‎ای که حجم زیادی از صادرات کشور محصولات نفتی، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی است.

مودودی با بیان اینکه رویکرد صادرات در دنیا تغییر کرده است افزود: اکنون 80 درصد محصولات صادراتی در جهان کالاهای دیجیتالی است که این رقم در کشور ایران با توجه به ظرفیت بالایی که در این حوزه دارد بسیار اندک است.

وی از مثبت شدن تراز تجاری ایران برای نخستین بار خبرداد و افزود: در 7 ماه امسال برای نخستین بار در طول تاریخ تراز تجاری ایران مثبت شد.

وی با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی در کشور گفت: در 7 ماه گذشته صادرات کالاهای غیر نفتی در کشور به 24 میلیارد و 130 میلیون دلار رسید که با توجه به واردات 24 میلیارد و 70 میلیون دلار دراین مدت رقم صادرات غیر نفتی مطلوب نیست.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان