arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

روحانی با رئیس جمهور ایتالیا درباره چه چیزی حرف زد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور از ایتالیا به عنوان یکی از دوستان خوب ایران در اتحادیه اروپا نام برد و تصریح کرد: روابط تهران – رم همواره مناسب بوده و اکنون شرایط برای توسعه بیش از پیش روابط فراهم است.

آقای روحانی در گفتگوی تلفنی با "ماتئو رنتزی" نخست وزیر ایتالیا، با اشاره به حوادث تروریستی در پاریس و تأکید بر ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد سفر به رم با توجه به هماهنگی‌های وزرای امور خارجه دو کشور به زمان مناسب‌‌تری موکول شود.

رئیس جمهور همچنین  توسعه و گسترش روابط دو کشور را به نفع دو ملت و منطقه دانست.

آقای روحانی در ادامه به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم پرداخت و با اشاره به شهادت 17 هزار ایرانی به دست گروهک های تروریستی، گفت: ما می دانیم که فعالیت های تروریستی تا چه اندازه نفرت انگیز و دهشتناک است اما در عین حال مطمئن هستیم که  تروریست ها در برابر اراده همه ملت‌ها و دولت‌ها هرگز موفق نخواهند شد به اهداف خود دست یابند.

"ماتئو رنتزی" نخست وزیر ایتالیا  نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌هاست، گفت: ایتالیا همچنان در انتظار سفر رئیس جمهوری ایران  است و امیدوارم که این سفر هر چه زودتر انجام پذیرد.

نخست وزیر ایتالیا  همچنین با اشاره دلایل قابل درک تعویق این سفر، افزود: ما خواهان گسترش روابط تهران – رم  هستیم و همه زمینه ها برای گسترش این روابط مهیاست.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم  تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم  ایفا می کند و ما باید در کنار هم و متحد،  با گروه‌های تروریستی مبارزه کنیم.


منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری
نظرات بینندگان