arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

کارگروه ویژه برای رفع پلمپ دانشکده خبر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمدی افزادی با اشاره به پلمپ دانشکده خبر افزود: ساعت 9 صبح امروز در دفتر کارخود در دانشکده حضور داشتم و دانشجویان هم در کلاس هایشان حاضر می شدند که ماموران شورای حل اختلاف استان تهران به یکباره به دانشکده آمدند و با دستور قضایی همه را بیرون کردند و دانشکده را بستند.

وی گفت: 16 سال است که این دانشکده  با مالک خصوصی طرف قرارداد است و در این مدت  هر سال اجاره بها را از محل ردیف بودجه خاص دانشکده در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) پرداخت می کردیم اما به دلیل پرداخت نکردن اجاره بها در هشت ماه اخیر با حدود 500 میلیون تومان بدهی مواجه شده ایم.

احمدی افزادی با تاکید بر اینکه ایرنا به عنوان سازمان مسئول دانشکده خبر رابطه حقوقی با این دانشکده دارد ادامه داد: اخیراً مدیران ایرنا با بررسی اساسنامه این خبرگزاری به این نتیجه رسیده اند که در واقع هیچ محل پرداخت قانونی برای این کار نداشته اند و ندارند.

وی گفت: در این چند ساعتی که از پلمپ دانشکده می گذرد همه در حال کمک هستند تا به نحوی این مشکل حل شود.

رئیس دانشکده خبر با بیان اینکه امروز روز اول ثبت نام ورودی های جدید این دانشکده بوده است تاکید کرد: باید امیدوار باشیم و ببینیم این اقدامات اداری که با سرعت در حال انجام است به چه نتیجه ای خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص امکان جابجایی ساختمان دانشکده خبر افزود: در مقطعی بحث جابجایی این ساختمان مطرح و قرار شد بنیاد مستضعفان ، ساختمانی را به دانشکده بدهد اما آنها نیز طبق مقررات خودشان باید آن ساختمان را به ما بفروشند و یا اجاره دریافت کنند ولی ما از پس هزینه های خرید یا اجاره بهای آن ساختمان برنمی آییم.

احمدی افزادی تاکید کرد: باید راهکارهای قانونی پرداخت تأمین منابع را پیدا کنیم که این کار در دست اقدام است.

دانشکده خبر از سال1374 درپی نیاز سازمان خبرگزاریِ جمهوریِ اسلامی (ایرنا) به آموزش نیروهای تجربی با 25 دانشجوی کارمند ایرنا کار خود را آغاز کرد و رفته رفته با تغییر در شیوه جذب خود بر تعداد متقاضیان تحصیل در این دانشکده افزود.

هم‌اکنون این دانشکده بالغ برهزار دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد با زیرشاخه‌های رشته‌ ارتباطات،کانون اصلی و مرکزیِ خبرنویسی و شاخه‌های گوناگون آن دارد.
نظرات بینندگان