arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

یک زن در میان عوامل تروریستی سالن «باتاکلان» در فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاهدان عینی از حضور یک زن در میان عوامل حمله تروریستی به سالن ۱۵۰۰ نفری «باتاکلان» در فرانسه خبر دادند.

به نقل از اسپوتنیک، رسانه ی غربی در خصوص نتایج اولیه تحقیقات پیرامون حملات تروریستی در فرانسه مدعی شدند که یکی از مهاجمین حملات شب گذشته در ماه اکتبر از یونان عبور کرده بود.

در خبر دیگری در این رابطه، رادیو «یوروپ وان» به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: یک زن نیز در میان مهاجمین حملات تروریستی شب گذسته به سالن ۱۵۰۰ نفری «باتاکلان» حضور داشته است.

شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون ۱۶۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده اند.

در پی این فاجعه، بیش از ۱۵۰۰ نیروی نظامی در پاریس مستقر شده‌اند. دست‌کم ۱۰۰ تن از قربانیان این حادثه از کسانی بودند که برای تماشای کنسرت یک گروه راک آمریکایی به سالن ۱۵۰۰ نفری «باتاکلان» رفته بودند. افرادی که موفق شدند در جریان گروگان‌گیری دو ساعته از چنگ گروگان‌گیران در این سالن کنسرت بگریزند، می‌گویند آنها سلاح‌های کلاشنیکف در دست داشتند.

تقریبا هم‌زمان با فاجعه سالن کنسرت انفجاری مهیب هم در حوالی استادیوم ملی فرانسه رخ داد. در پی این انفجار که در دقایق پایانی بازی فوتبال میان فرانسه و آلمان به وقوع پیوست، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه که در استادیوم حضور داشت، مجبور به ترک اضطراری ورزشگاه شد.

به گفته پلیس فرانسه، هم‌زمان با این رویدادها چندین مورد تیراندازی هم در مناطق پرترددی از شرق پاریس رخ داده است. در تیراندازی در رستوران لو کاریون ۱۱ نفر کشته شدند. در دو رستوران دیگر هم تیراندازی‌های مشابهی رخ داده است. در کل این حوادث هشت تروریست کشته شدند. دادستان کل پاریس می‌گوید تا نخستین ساعات بامداد شنبه، تقریبا همه مهاجمانی که در این حوادث نقش داشتند، کشته شده‌اند. با این حال، تعداد دقیق عاملان این حوادث هنوز مشخص نیست.

کشورهای مختلفی از جمله جمهوری اسلامی ایران صراحتاً حملات تروریستی مذکور را محکوم کرده و بر لزوم مقابله جامعه بین الملل با پدیده شوم تروریستی تأکید کرده اند.

لازم به ذکر است،گروه تروریستی داعش امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اینترنتی مسؤولیت تیراندازی ها و حملات انتحاری که شب گذشته در پاریس روی داد بر عهده گرفت.

منبع: مهر
نظرات بینندگان