arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۰

خراسان: کمک حسینیان به پروژه ایران هراسی

سخنان روح ا... حسینیان همان طور که انتظار می رفت بازتاب وسیعی در رسانه ها به ویژه رسانه های منطقه داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خراسان در سرمقاله خود با عنوان«ایران هراسی» و اشتباهات ما، نوشت:


*«ایران هراسی» پروژه ای است که دولتمردان کاخ سفید طی سال های اخیر به اشکال مختلف در سطح جهان و منطقه آن را پیگیری کرده اند. تمرکز، بزرگ نمایی و وارونه جلوه دادن اهداف برنامه هسته ای ایران، اتهام دخالت در عراق و افغانستان، کارشکنی در مذاکرات صلح خاورمیانه، معادلات لبنان، تغییر الگوی ذهنی دولت ها و ملت های منطقه از تمرکز بر رژیم صهیونیستی به سمت ایران و ... از جمله زمینه هایی است که غرب و به ویژه آمریکا با استفاده از امکانات خاص خود به ویژه در عرصه مجازی و رسانه ای در پیشبرد این پروژه به کار بسته است فارغ از این که پروژه ایران هراسی موفق بوده است یا نه آن چه، در این مجال قابل طرح می باشد، نقش برخی رفتارها و اظهارنظرهای داخلی در کمک به پیشبرد این پروژه است.

* اخیرا روح ا... حسینیان از نمایندگان اصول گرای مجلس و رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در اظهاراتی عنوان کرده است: «دغدغه کسانی که معتقدند دستگاه سیاست خارجی از تحولات منطقه عقب افتاده دغدغه درستی است. ما حتما باید در برابر اردوکشی دولت پادشاهی عربستان به بحرین و کشتار وسیع مردم مسلمان بحرین موضع قاطع تری می گرفتیم و یک موضع بین المللی اتخاذ می کردیم. حتی نظر من بر این بود که دولت ایران نباید از این ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان قشون کشی می کند ما هم باید نیروهای نظامی خود را آماده کنیم و اجازه ندهیم مرزهای عربستان سعودی به ما نزدیک تر شود.» حسینیان در ادامه در پاسخ به این سوال که استفاده از نیروی نظامی هیچ گاه در دوران جمهوری اسلامی سابقه نداشته نیز گفته است: «اکنون یک فرصت استثنایی پیش آمده و نباید از این فرصت به خاطر محافظه کاری کنار بکشیم و اجازه دهیم دشمنان ما در منطقه به اشغال نظامی بپردازند.»

*سخنان روح ا... حسینیان همان طور که انتظار می رفت بازتاب وسیعی در رسانه ها به ویژه رسانه های منطقه داشت.

*سخنان و اظهارات این چنینی درست در بحبوحه تلاش های روزافزون غرب و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان برای پررنگ تر کردن فضای ایران هراسی به منظور تغییر جهت افکار عمومی از درخواست ها و مطالبات مردمی این کشورها به سوی عوامل بیرونی و خارجی به عنوان علت این قیام ها که بایددر اظهار و اعلام آن تأمل جدی تری کرد.

*کوچکترین اشتباه در انتخاب ادبیات مناسب می تواند ذهنیت ها را علیه بازیگران صحنه دگرگون کند. فضای پیچیده ای که غرب با استفاده از بازوی رسانه ای خود طیفی از ترفندها از ایراد اتهام های مستقیم و غیرمستقیم، سندسازی و حتی ترسیم چهره مبالغه آمیز از قدرت ایران در تاثیرگذاری بر تحولات منطقه را برای پیشبرد و به نتیجه رساندن پروژه ایران هراسی به کار گرفته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Norway
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
از طریق ترساندن کشورها از ایران هم بازار اسلحه فروشی هم رونق پیدا میکنه وهم اینکه خیلیها کارشان را در این حرفه از دست نمی دهند.جالب اینه که از سخنان نسنجیده ( مفت) خیلی ها که بعضی موقعها هم عمدی بنظر می رسه
بهره برداری تبلیغاتی بزرگی علیه
ایران میشود.
باور کنید که خیلیها عاشق این قبیل حرفهای صد من یک غاز افراد به اصطلاح مسولی هستند که در قبال کارها و گفتارهای پرهزینه اشان برای کشور و مردم ایران احساس مسولیتی نمیکنند اینچنین افرادی کار صدها دشمن اسلحه بدست را خیلی بهتر انجام میدهند.
نظرات بینندگان