arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

کنفرانس مطبوعاتی«کری» و «لاوروف»: ادامه اختلاف بر سر سرنوشت«اسد»/تعیین سرنوشت سوریه توسط سوری ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزرای خارجه آمریکا و روسیه در پایان نشست وین درباره سوریه از برگزاری انتخابات در سوریه تا 18 ماه آینده و از ادامه اختلاف بر سر سرنوشت«بشار اسد» خبر دادند.

به نقل از سی ان ان ، وزرای خارجه آمریکا و روسیه بعد از پایان نشست وین دربااره سوریه در کنفرانسی طبوعاتی شرکت کردند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: انتخابات در سوریه بر اساس قانون اساسی جدید و ظرف ۱۸ ماه آینده برگزار خواهد شد و این انتخابات تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار می شود.
وی در ادامه گفت: آتش بس همزمان با توافق دولت و مخالفان بر سر مرحله انتقالی آغاز می شود.

جان کری همچنان با طرح اتهاماتی تکراری علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه از ادامه اختلافها بر سر آینده بشار اسد خبر داد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری در پایان نشست وین گفت: هیچ پیش شرطی برای دستیابی به حل بحران سوریه وجود ندارد و فقط مردم سوریه حق دارند درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

سرگئی لاوروف که در پایان نشست وین و در کنفرانسی خبری با حضور جان کری و دی میستورا صحبت می کرد افزود دی میستورا ماموریت یافته است تا قبل از ابتدای سال آینده میلادی همه طرفهای ذینفع در سوریه را برای گفتگو گردهم آورد.

وی همچنین بر لزوم تشکیل ائتلافی برای مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش تاکید کرد.

سرگئی لاوروف درباره برقراری آتش بس در سوریه ابراز خوش بینی کرد و بر ضرورت فراهم کردن شرایط و مقدمات مناسب برای آن تاکید کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: با این که گفته شود بشار اسد باعث تشکیل داعش است مخالفم و این گروه از ده سال قبل تاکنون فعالیت دارد.

وی که در حضور جان کری و دیمیستورا سخن می گفت ،گفت : برخلاف جان کری معتدم که داعش ارتباطی به بشار اسد ندارد و اخبار مبنی بر توافق و قرارداد نفتی بین بشار اسد و داعش شایعه است.

منبع: مهر
برچسب ها: سی ان ان ، نشست ، کنفرانس
نظرات بینندگان