arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

مصیبت تروریست‌ها برای پایتخت گردشگری دنیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اتفاقات تروریستی اخیر در پاریس، شهری که به پایتخت گردشگری جهان معروف است را برای مسافرت به مکانی ناامن تبدیل کرده. برج ایفل، موزه لوور و همه جاذبه های پاریس تعطیل شده اند و شهر را فضایی امنیتی در بر گرفته است.

 پاریس درآمد زیادی را از گردشگری کسب می کند. سال پیش 22.4 میلیون توریست از پاریس، پایتخت گردشگری دنیا، بازدید کردند و این شهر را به یکی از پر بازدید ترین شهر های دنیا تبدیل کردند.

گردشگرانی که به این شهر آمدند، حدود 17 میلیارد دلار پول خرج کردند. پاریس پس از لندن و نیویورک بیشترین درآمد توریستی را کسب کرد.حدود 20 درصد افراد شاغل در این شهر در بخش های مربوط به گردشگری مشغول به کار هستند.

اما اتفاقات تروریستی اخیر و تیراندازی 10 ماه بیش در دفتر مجله طنز شارلی ابدو این شهر  را کم کم به مکانی ناامن تبدیل کرد. به گزارش ایندیپندت این 2 حمله تروریستی در پاریس می تواند در بلند مدت تعداد توریست های پایتخت گردشگری جهان را کاهش دهد.

پس از عملیات ترورسیتی در پاریس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سریعا اعلام کرد، که مرزهای کشورش را بسته است. این حرف رئیس جمهور به این معنی بود که کنترل های مرز‌های ورودی سخت‌تر از قبل انجام می‌شود، نه اینکه برنامه پروازها و حرکت قطارها لغو شوند. در واقع این کنترل های مرزی قرار بود برای کنفرانس تغییرات آب و هوا اجرا شود، اما با این اتفاقات شاید زمان این کار افزایش یابد.

البته اعلام شده توریست هایی که از قبل سفر به پاریس را رزرو کرده بودند، می توانند بدون هیچ ضرر مالی پولشان را پس بگیرند یا مکان مسافرتشان را تغییر دهند.

هواپیمایی فرانسه اعلام کرده که پروازها به شکل عادی ولی احتمالا با تاخیر انجام می شود: مسافرانی که تا هفته دیگر پرواز به پاریس را رزرو کرده بودند می توانند به شکل مجانی پروازشان را لغو کنند و یا به جایی دیگر سفر کنند.

ویولین، سومین هواپیمایی بزرگ در پاریس، به مسافرانش اجازه می دهد تا 3 روز آینده پروازهایشان را تغییر دهند.

هواپیمایی انگلیس به مسافرانش که تا 2 روز آینده به پاریس پرواز دارند اجازه داده یا زمان پروازشان را تا 2 هفته عقب بیاندازند یا مکان پروازشان را تغییر دهند.

برج ایفل، موزه لوور، شهر بازی «دیزنی لند» و بسیاری از مناطق توریستی پاریس تعطیل شده اند. یک سخنگوی موزه لوور در این رابطه گفت که آنها دیروز با مراقبت های امنیتی باز بودند ولی وزارت فرهنگ و ارشاد به آنها دستور داده موزه را ببندند.
وزارت امورخارجه استرالیا به شهروندانش توصیه کرده که در برنامه سفر به پاریس تجدیدنظر کنند: حملات خشمگین 13 نوامبر 2015 پاریس منجر به مرگ و زخمی شدن افراد زیادی شده است. مقامات فرانسوی شرایط را اضطراری اعلام کرده و پلیس این کشور به مردم فرانسه توصیه کرده که از خانه هایشان خارج نشوند. ما به شهروندانمان توصیه می کنیم تا وقتی که امنیت تثبیت نشده برای سفر به پاریس و منطقه لوفرانسه تجدید نظر کنند، اما پیشنهاد ما در رابطه با سفر به قسمت های دیگر فرانسه تغییر نکرده است. ما همچنان پیشنهاد می کنیم برای سفر به به قسمت های دیگر فرانسه اقدامات احتیاطی معمول را در نظر بگیرند.سایت وزارت امور خارجه انگلیس هم اعلام کرده خطرات زیادی از حملات تروریستی در فرانسه وجود دارد، این سایت 6 حمله تروریستی که در سال اخیر در فرانسه اتفاق افتاده را فهرست کرده است.

ساعاتی پس از حملات تروریستی نخست وزیر بلژیک از شهروندان این کشور خواست تا به پاریس سفر نکنند، یک سخنگو نخست وزیر بلژیگ هم اعلام کرد که آنها مرز هایشان را با فرانسه نمی بندند ولی تمام مسافرانی که از فرانسه می آیند را چک خواهند کرد.

دولت های هنگ کنگ و کره جنوبی هم در سایت وزارت خارجه شان توصیه‌ها برای سفر به پاریس را تغییر دادند، هنگ‌کنگ اعلام کرد که شهروندانش هیچ سفر غیر ضروری به پاریس و منطقه لوفرانسه نداشته باشند. توصیه کره جنوبی هم این است؛ برای سفر به پاریس و مناطق اطراف آن با احتیاط تصمیم بگیرید.

به نظر می رسد این حوادث در بلند مدت، فرانسه و دیگر کشور های شینگن را مجبور کند برای کنترل بیشتر مرز های خود گذرنامه های جدیدی معرفی کنند.
نظرات بینندگان