arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

بیانیه دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم در مورد حادثه‌های بیروت و فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم در مورد حادثه‌های تروریستی بیروت و فرانسه بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً

هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته، و هر کس، انسانی را ازمرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است. (سوره مائده 436 )

حوادث تروریستی پا را از سرزمین‌های اسلامی فراتر گذاشته و خود را در گستره اروپا نیز با خشونت تمام نمایان ساخته است. دبیر خانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم در مجمع جهانی صلح اسلامی نه‌تنها پیوسته خشونت علیه مسلمانان را محکوم کرده است بلکه رفتارهای وحشیانه علیه همه‌ی انسان‌ها را ناگوار و غیرانسانی تلقی می‌کند؛ از این رو این دبیرخانه ضمن محکوم کردن حادثه‌های تروریستی رخ داده در جنوب بیروت در لبنان و در پاریس و ابراز هم‌دردی با خانواده‌های قربانیان، اعلام می‌دارد متاسفانه مواضع انفعالی غرب در چند سال گذشته در مقابل با تفکر افراطی‌گری و تروریسم ایجاد شده در منطقه غرب آسیا و مسامحه در مواجهه با آن و همراهی با عملکرد برخی کشورها و نیز تامین و تجهیز گروه‌های تروریستی تکفیری موجب بروز چنین وحشی‌گری‌هایی شده است.

مردم سوریه و عراق طی چند سال گذشته با آن دست به گربیان هستند، این حادثه‌ها که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می آورد؛ نقطه تلنگری برای تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در جهان خواهد بود تا بیش از این در گرداب فتنه پیش آمده فرو نروند و با نگاه منطقی و دوری از هر گونه تمامیت‌خواهی به‌طور واقعی، منسجم و واحد در صف ائتلاف جهانی علیه تروریسم قرارگیرند.

در پایان دبیرخانه دایمی‌ ائتلاف جهانی علیه تروریسم بار دیگر توجه جامعه جهانی را به شناخت ریشه‌ها، روندها و پیامدهای تروریسم و آسیب‌شناسی نظام بین‌المللی در مقابله با تروریسم جلب می‌کند و تاکید می‌کند همگان می‌بایست با فرهنگ و تفکر افراطی‌گری و تروریسم باید مقابله کنند و از نخبگان جهان و اعضای دبیرخانه ائتلاف جهانی علیه تروریسم خواست تا حداکثر اهتمام خود را برای مقابله با این پدیده شوم به‌عمل آورند.

با توجه به این امر دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم مستقر در مجمع جهانی صلح اسلامی با هم‌دردی مجدد با مردم آسیب‏ دیده از تروریسم در سرتاسر جهان و به خصوص مردم فرانسه و لبنان یک‌بار دیگر بر محورهای زیر تاکید می‏‌کند:

- دبیر خانه دائمی بر این امر تاکید دارد که یکی از ریشه‌های تروریسم تفکرات موجود در افراطی‌گری است که راهکار مقابله با آن، اقدامات فرهنگی، فکری و بازگشت به تعالیم الهی است که مخالف با هرگونه ظلمی است.

- دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم خواستار ائتلاف و همراهی مجدد نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد بین‌المللی در سرتاسر جهان برای مقابله با این پدیده شوم و ضد بشری است.

- این دبیرخانه تاکید می‌کند که این گونه اقدامات وحشیانه و ضد بشری هیچ تناسبی با تعالیم سعادت بخش اسلام ندارد.

- دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی لبنان هدف از این انفجار را ضربه زدن به امنیت، ثبات و تمامیت ارضی لبنان و ایجاد فتنه‌های کینه‌توزانه در این کشور دانست و تاکید می‌کند که مسلمانان باید با وحدت بر محور تعالیم واقعی اسلام ناب محمدی با فتنه تروریسم مقابله‌ای هوشمندانه و همه جانبه داشته باشند.

دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان