arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

رئیس دفتر نمایندگی وزارت‌خارجه در قم: محبت مراجع‌تقلید به ظریف بیش از آن بود که در اخبار منعکس شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه درقم درخصوص محتوای ملاقات های دکتر ظریف با مراجع تقلید گفت: محبت مراجع و علما به وی بیش از آن چیزی بود که در اخبار منعکس شد و وزیر امور خارجه تحت تاثیر قرار گرفت.

حمید مکارم با اشاره به سفر چند روز قبل محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای شیعه در این شهر، اظهار داشت: این تعریف و تمجیدها اصلا سیاسی نیست، هرکس صادقانه برای خدا و خدمت به مردم کار کند و تلاش های وی باعث رفاه و آسایش بیشتر مردم شود، مورد تقدیر علما قرار می گیرد.
وی ادامه داد: یکی از مراجع به وی گفت: شما عملة الله (یعنی کارگر خداوند) هستید، قدر این خدمت را بدانید.
رئیس نمایندگی وزارت خارجه در قم اضافه کرد: دکتر ظریف در این سفر کوتاه موفق به دیدار با برخی از مراجع و عالمان نشد، لذا تلفنی از آنان عذرخواهی کرد و گفت مجددا در اولین فرصت به قم خواهد آمد.
مکارم ضمن ابلاغ سلام و تشکر مجدد وزیر امور خارجه به محضر عالمان و مراجع تقلید، گفت: من نیز به نوبه خود از زحمات مسئولان دفاترمراجع عظام، استانداری قم، نیروی انتظامی و خبرنگاران برای مساعدت در حسن انجام این سفر تشکر می کنم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا این سفر از قبل اعلام نشد؟ گفت: علت واقعی آن بود که هیچ کس تا چند ساعت قبل به انجام سفر مطمئن نبود.
مکارم در ادامه گفت: اصولا وزیر امور خارجه علاقه خاصی به قم و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و دیدار با عالمان دارد، وی در طول دو سال گذشته چند بار تلاش کرد به قم سفر کند، برنامه ریزی نسبی هم انجام شد، ولی به علت انجام ماموریت های خارجی و اشتغال های زیاد قادر به انجام سفر نشد.
وی گفت: این سفر نیز به همین علت در معرض نوسان های زیادی بود، ولی بحمدالله حضرت معصومه(س) ایشان را طلبید و توانست با حرکت سحرگاهان به سمت قم، ساعت 6:30
پنجشنبه هفته گذشته خود را به حرم بانوی کرامت برساند و پس از زیارت بلافاصله دیدارهای رسمی را آغاز کرد.
وزیر امور خارجه روز پنجشنبه هفته گذشته در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

نظرات بینندگان