arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

زمزمه ورود تکنولوژی تولید بنزین روز دنیا در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت مهندسی، خدمات مدیریتی و آموزشی ایفا چی گفت: با همکاری تیمی متخصصین ذاخلی و خارجی تکنولوژی جدید اکتان افزایی بنزین طراحی شده است .
 
کریم خسرویان با اشاره به اینکه ابداع این تکنولوژی به وسیله کارشناسان این شرکت صورت پذیرفته است، افزود: تاکنون این سیستم در کشورهایی همچون  ایرلند، انگلستان، روسیه و اوکراین نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 
وی اظهار داشت : دوره تحقیقات، مطالعات، ساخت و تست این سیستم 5 سال به طول انجامید و در سه مرحله تکمیلی با استفاده از سیستم‌های جدید به حالت فعلی در آمده است.
 
خسرویان، هدف از طراحی این سیستم را توجه به مسائل زیست محیطی که امروزه به عنوان یکی از دغدغه های بزرگ دنیا مطرح می شود عنوان و بیان کرد: بنزین به خصوص با عدد اکتان پایین و سولفور بالا ، از جمله عوامل تاثیر گذار بر روند آلودگی هوا می باشد .
 
وی گفت: سیستم مورد نظر قادر است بنزین را تا اکتان 97 هم برساند و سولفور آن را به استاندارد یورو4 و در عین حال اکسیژنت بنزین تولیدی را به حد مورد قبول محیط زیست و استاندارد جهانی برساند همچنین پالایشگاه ها به محض اعلام داده ها و آنالیز بنزین خود ظرف سه ماه پس از انعقاد قرارداد می توانند کل سیستم را تحویل گیرند .
 
خسرویان در خصوص نصب و راه اندازی این سیستم گفت: دستگاه های این طرح، در 5 متر مربع قابل نصب می باشند و حتی اگر در فضای باز نیز باشد قابلیت استفاده از انرژی خورشیدی را نیز دارا است.
 
وی همچنین افزود: امکان ارتقای بنزین با پایین ترین کیفیت یعنی 60-58 تا اکتان 94و سولفور 23وبه تعبیری در حد استاندارد یورو4 با اجرای این طرح وجود دارد اما امکان اکتان افزایی بنزین با اکتان 85-75 تا اکتان 98-97 با استفاده از این تکنولوژی به راحتی قابل انجام است.
 
خسرویان گفت: تکنولوژی و سیستم اکتان افزای این شرکت دارای آنالوژی مشابه در دنیا نیست و به همین جهت رقابت با این فناوری چه از لحاظ کیفی و چه از نظر قیمتی برای رقبا بسیار سخت است.
 
وی مزیت های این تکنولوژی را ، افزایش اکتان بنزین و به تبع کاهش آلایندگی و آلودگی هوا، سرعت عمل و حرکت سریع در کوتاه ترین مدت در جهت اهداف شرکت های پالایش و پخش برای ارتقاء بنزین ، ارزان بودن غیر قابل تصور این سیستم نسب به تکنولوژی های مشابه و تکنولوژی آسان، سریع و مطمئن با توجه به بکارگیری آخرین دانش و پدیده های علمی در این صنعت بر شمرد.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان