arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

محور گفت و گوهای پوتین و مرکل چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره جنگ با تروریسم و اوضاع در اوکراین گفت وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف به خبرنگاران گفت: گفت و گو با مرکل کاملا خاص بود و در آن به ویژه به دو موضوع جنگ با تروریسم و اوضاع در اوکراین پرداخته شد. دو طرف همچنین درباره توافقنامه مشارکت اتحادیه اروپا و اوکراین گفت و گو کردند.

این مقام روس افزود: متاسفانه تماس های ما با اروپایی ها و اوکراینی ها نتایج دلخواه را نداشته و تبعات اجرایی شدن توافقنامه مشارکت بین اتحادیه اروپا و اوکراین همچنان منفی است. تلاش ها برای گفت و گو درباره این مشکل ناموفق بوده است.

توافقنامه همکاری بین اوکراین و اتحادیه اروپا بر ایجاد مشارکت اقتصادی و سیاسی بین دو طرف تاکید دارد.

امتناع «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهوری مخلوع اوکراین از امضای همین توافقنامه بود که باعث اعتراض های چندماهه در اوکراین، فرار وی از کشور و بروز بحران های اوکراین شد که غرب و همپیمانانش مسکو را به مداخله در آن متهم کردند.

پوتین امروز همچنین در دیدار با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس بر نیاز به همکاری دو کشور در جنگ با تروریسم تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه در این دیدار که در حاشیه اجلاس گروه بیست در آنتالیا برگزار شد، با اشاره به حملات تروریستی در پاریس گفت: اتفاقات تلخ فرانسه نشان می دهد ما باید تلاش های مشترکی را برای جنگ با تروریسم بکار بندیم.

حملات تروریستی جمعه شب به رستوران، سالن کنسرت و نزدیک ورزشگاه محل برگزاری مسابقات آلمان و فرانسه تاکنون به کشته شدن حدود 130 نفر و زخمی شدن 350 تن منجر شد. برخی منابع خبری از جمله اسپوتنیک، آمار کشته ها را دست کم 132 نفر اعلام کرده اند.داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان