arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

کم توجهی اوباما به درخواست نتانیاهو درباره جولان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع آگاه در کاخ سفید فاش کردند که دولت آمریکا پیشنهاد نتانیاهو برای مذاکره درباره به رسمیت شناختن تصرف جولان اشغالی توسط تل‌آویو را نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری عبری‌زبان (تایمز آو اسرائیل)، منابعی آگاه در کاخ سفید اعلام کردند که دولت آمریکا پیشنهاد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بررسی مساله به رسمیت شناختن تصرف تل‌آویو بر بلندی‌های جولان اشغالی را نپذیرفته است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز نوشت، نتانیاهو در نشست هفته گذشته خود با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان صحبت‌هایشان درباره وضعیت سوریه، به صورت غیرمستقیم این موضوع را مطرح کرده است.

به نوشته این روزنامه، یک مسوول در کاخ سفید اعلام کرد، نتانیاهو این پیشنهاد را در بخشی از صحبت‌های خود درباره ممنوعیت انتقال اسلحه به حزب‌الله و دیگر گروه‌های حامی ایران در جولان سوریه مطرح کرد.

این مسوول کاخ سفید افزود: "نتانیاهو تقریبا به شکلی گذرا گفت که یکی از راه‌های ممانعت از انتقال اسلحه به حزب‌الله، به رسمیت شناختن "حاکمیت" اسرائیل بر جولان است چراکه در شرایط فعلی اسرائیل هرگز جولان را به سوریه پس نمی‌دهد."

این مسوول آمریکایی ادامه داد: از نظر اوباما این سخن نتانیاهو نیازی به پاسخ نداشت و تنها گفت: روشن است که آمریکا هرگز موضعگیری خود درباره آینده جولان را تغییر نخواهد داد. ما پیش از این نیز همواره گفته‌ایم که براساس قطعنامه‌های 242 و 338 شورای امنیت چاره‌ای جز مذاکره نیست. این موضعگیری ما بوده و هنوز هست و هرگز تغییر نخواهد کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان