arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

ابتکار: صدا و سیما در جایگاه رسانه ملی ظاهر شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معصومه ابتکار روز دوشنبه در سفر به شیراز افزود: صدا و سیما باید بتواند از خط و مشی خود به عنوان رسانه ملی صیانت کند .

وی انعکاس برنامه های دولت در صدا و سیما را حق مدیران ملی دانست و گفت: ما وظیفه داریم به عنوان یک مدیر ملی استفاده متناسبی از رسانه ملی برای ترویج فرهنگ محیط زیست، تشویق و ترویج برنامه های زیست محیطی دولت و پاسخگویی به مردم داشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم استفاده از پهپادها برای پایش زیست محیطی تاکید کرد و گفت: این مهم در استان فارس آغاز شده و امید است در سایر استان ها نیز این امر توسعه یابد.

وی افزود :پایش هوشمند با استفاده از دوربین ها در پارک ملی شیراز آغاز شده و در بسیاری از پارک های ملی پایش هوشمند با انتقال لحظه ای تصویر به مراکز محیط بانی از محیط زیست حفاظت می شود.

ابتکار با بیان اینکه حفاظت از عرصه های محیط زیست وظیفه ماست در باره منطقه بهرام گور در نی ریز فارس گفت : به صورت محدود در این منطقه مجوزهایی صادر شده و در قالب توافق هایی امکان بهره برداری از این معادن وجود دارد به شرط آنکه آسیبی به محیط زیست وارد نشود .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از رفع تصرف 240 هکتار زمین دولتی در فارس خبر داد و گفت : هزاران هکتار دیگر از عرصه های طبیعی در کشور آزاد سازی و از تصرف افراد متخلف خارج شده است.

دکتر ابتکار با اشاره به مشکلات محیط زیست کشور، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با مشکلات عمده ای در حوزه نیروی انسانی و تامین منابع مورد نیاز به ویژه در زمینه محیط بانان و حفظ امنیت آنها مواجه است.

وی تغییر اقلیم، مشکلات و آلاینده های نوین زیست محیطی را از مسائل جدید پیش روی سازمان حفاظت محیط زیست دانست و گفت: آسیب های ناشی از تغییرات اقلیم، خسارت های بزرگی به محیط زیست و اقتصاد کشورهای جهان وارد خواهد کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: پیش بینی می شود تغییرات اقلیمی همچون خشکسالی و یخ زدگی خسارتی 100 میلیارد دلاری برجا بگذارد، از همین رو باید اقداماتی راهگشا برای رفع آن درنظر گرفت.

دکتر معصومه ابتکار روز دوشنبه در سفر یک روزه به شیراز در نشستی هایی با خانواده شهدای محیط زیست، قضات و مسوولان قضایی دیدار و نشست نجات بخشی تالابهای فارس و شورای اداری استان نیز شرکت کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان