arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

مدودف از ساخت سیستم کنترل تشعشعات هسته‌ای در روسیه خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنابر گفته‌ی نخست وزیر روسیه، این کشور یک سیستم کنترل تشعشعات رادیواکتیو را در تاسیسات هسته‌ای خود نصب کرده است که می‌تواند خطرات تشعع رادیواکتیو برای محیط‌زیست را کاهش دهد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر اعلام دیمیتری مدودوف، نخست‌وزیر روسیه، این سیستم کنترلی جدید خطر اصلی تشعشعات رادیواکتیو و بروز فجایع هسته‌ای را کاهش می‌دهد.

مدودوف ضمن تشکر از همه تلاش‌های صورت گرفته در مسیر ساخت این سیستم، گفت‌: با توجه به تلاش‌های شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه و دیگر مراجع، یک سیستم متعادل کنترل بر تاسیسات هسته‌ای برای جلوگیری از تشعشعات رادیواکتیو و بروز فجایع هسته‌ای ساخته شده است و ما امیدواریم این سیستم بتواند در نهایت خطر تشعشعات رادیواکتیو را به صفر برساند.

شرکت روس اتم اعلام کرده است که ایمنی و امنیت هسته‌ای اولویت این شرکت است، بنابر بیانیه‌ی اخیر روس اتم، سیاست ایمنی آن به گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند خطرات هسته‌ای و فجایع صنعتی را کاهش داده و نیز بتواند از سلامت ساکنان محلی و محیط زیست در زمان ساخت، فعالیت و از کار انداختن نیروگاه‌های هسته‌ای، محافظت کند و هم‌چنین بر روی منطقه‌ی عادی از بروز هرگونه حادثه‌ی هسته‌ای در محیط نیروگاه‌های هسته‌ای متمرکز است .

در سال 2014 در تاسیسات هسته‌ای ساخته شده و تحت کنترل روس اتم هرگز وجود مواد رادیواکتیو معلق بیش از استانداردهای بین‌المللی ثبت نشده است.

موضوع ایمنی هسته‌ای پس از وقوع زلزله و سونامی و ورود بخش قابل توجهی آب به داخل نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن که در نهایت باعث گدازش راکتور و تشعع مواد رادیواکتیو به بیرون شد، بیش از پیش مورد توجه کشورها قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان