arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

کاربرمعروف اینترنتی فاش کرد: گروکشی آل سعود برای لبنانی ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجتهد کاربرمعروف اینترنتی که زوایای تاریک آل سعود را فاش می کند، تاکید کرد که سعودی ها با اتخاذ سیاست گروکشی، پرداخت هبه برای تجهیز ارتش لبنان را مشروط به آزادی شاهزاده قاچاقچی سعودی کرده اند که در زندان های لبنان به سر می برد.

به نقل از شبکه المنار، مجتهد نوشت که این بار حزب الله بهانه توقف کمک سعودی ها به ارتش لبنان نیست و اکنون پای شاهزاده قاچاقچی سعودی در میان است.

میشل سلیمان رییس جمهوری سابق لبنان حدود دو سال قبل در سخنرانی آغاز سال جدید میلادی 2013 با آب و تاب فراوان از هبه سه ملیارد دلاری پادشاه سعودی ملک عبدالله خبر داد.
براساس اعلام میشل سلیمان این سه میلیارد دلار قرار بود به فرانسه پرداخت شود و این کشور ارتش لبنان را به سلاح های مورد نیاز تجهیز کند اما تاکنون فقط یک محموله کوچک از موشک های ضد زره میلان از رده تحویل ارتش لبنان شده است.

از آوریل سال 2014 تاکنون ارتش لبنان هیچ سلاحی بابت این هبه هنگفت از فرانسه دریافت نکرده در حالی که بیش از هر زمان دیگری به سلاح برای مبارزه با تروریست های تکفیری که مرزهای شرقی این کشور را تهدید می کنند، نیاز دارد.

مجتهد نوشت که سعودی ها برای لبنانی ها شرط گذاشته اند، در صورتی با پرداخت این هبه موافقت می کنند که شاهزاده قاچاقچی سعودی آزاد شود.

شاهزاده عبدالمحسن بن ولید بن عبد العزیز آل سعود و چهار همدست سعودی او اخیرا در سالن تشریفات فرودگاه بین المللی بیروت هنگام قاچاق دو تن مواد مخدر کپتاگون و کوکائین به مقصد استان حائل عربستان بازداشت شدند.

بعد از طی مراحل بازجویی و با وجود فشارهای سفارت سعودی در لبنان و همپیمانان لبنانی آل سعود، قاضی کلود کرم معاون دادستان در منطقه جبل لبنان این شاهزاده سعودی را به همراه 9 تن دیگر به قاچاق مواد مخدر از طریق فرودگاه بیروت متهم دانست و دستور بازداشت آنها را صادر کرد.

منابع خبری از نقش گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره در تولید ، قاچاق و استفاده از این انواع مواد مخدر از جمله کپتاگون با حمایت و همکاری کشورهای حامی آنها خبر داده اند.

ناظران معتقدند کشف و ضبط دو تن مواد مخدر کپتاگون از شاهزاده قاچاقچی سعودی صحت این خبرها را مورد تاکید قرار داده است.

خبرها همچنین حاکی هستند که عناصر گروه های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق به ویژه هنگام بریدن سر و یا اعدام اسیران از مواد مخدر مانند کپتاگون استفاده می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
2
سعودی( نمی گویم عربستان چون حساب اینها از هم جداست) به ضرب و زور مواد مخدر کپتاگون و کوکائین سربازانش را به جبهه می فرستد!
نظرات بینندگان