arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

دادستان کل کشور: هر بی‌توجهی در بحث نفوذ، گناهی نابخشودنی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل کشور گفت:‌ دشمنان هیچ گره ای از کار ما بازنخواهند کرد و تنها راه برون رفت ما از تهدیدات آن‌ها تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز( دوشنبه) در مراسم اختتامیه همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد طی سخنانی درباره نقش عدالت در استحکام درونی نظام اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین مولفه های قدرت در نظام اجرای عدالت اجتماعی است و اگر می خواهیم مردم،‌ دین مدار و ولایت مدار بمانند و جمهوری اسلامی پویایی داشته باشد تنها در پرتوی اجرای عدالت است و چنین امری ممکن خواهد شد.

وی یکی دیگر از مولفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران را نظم و قانون دانست و اظهار کرد: وقتی از عدالت صحبت می کنیم ، شاخصه اصلی آن ،‌اجرای عدالت است و در واقع در پرتوی قانون مداری است که عدالت دریک جامعه تحقق پیدا خواهد کرد. که این مهم در دین مبین اسلام تا اندازه زیادی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیسی اظهار کرد: در دین اسلام بعد ازتوحید هیچ مفهومی گسترده تر از مفهوم عدالت نیست و جامعه ای که مبتنی بر دیانت است گفتمانش نیز باید مبتنی بر اجرای عدالت باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه عدالت نقش مهمی در افزایش اعتماد مردم نسبت به کارامدی نظام ایفا می‌کند یادآور شد: ما تنها از طریق اجرای عدالت و تبع آن افزایش اعتبار مردم نسبت به کارآمدی نظام است که می توانیم به پویایی جمهوری اسلامی امید داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از تهدیدات دشمن تکیه بر اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: دشمنان اگر گره ای بر گره های ما نیفزاید هیچ گاه گره ای از کار ما باز نخواهند کرد و همانطور که در رابطه با سایر ملت ها نیز چنین رفتار کرده اند و تنها راه گره گشایی از کار ما در توجه به عنایت الهی و اتکا به اعتماد نفس ملی است.

وی همچنین با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا اظهار کرد: وقتی گفته می‌شود امام حسین (ع) در روز عاشورا دین را زنده کردند معنایش این است که ایشان دین را در ابعاد اجرایی اش زنده نگاه داشته اند و این امر نیز به رویکرد حضرت اباعبدالله (ع) بر اجرای عدالت در حکومت و خلافت بعد از پیامبر (ص) تکیه داشت.

رئیسی همچنین با اشاره به بحث نفوذ دشمن در کشور تاکید کرد:‌ هرگونه بی توجهی و غفلت و ضعف نشان دادن در مقابل دشمن و یا بی توجهی نسبت به تحرکات آن‌ها زمینه نفوذ دشمن را در عرصه های مختلف اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم می آورد و در این مورد هر بی توجهی را گناهی نابخشودنی به حساب خواهیم آورد.

وی با اشاره به بحران های گذشته کشوردر طول انقلاب اظهار کرد: جریان منافقین در این کشور مسأله ای مهم و بحران ساز بودند که تنها به خاطر هوشیاری و بصیرت مردم و مهمتر از آن درایت رهبری بود که آن مشکل رفع شد و امروز نیز در مسأله نفوذ به همان توجه ، هوشیاری و بصیرت از جانب مردم و البته رهنمودهای مقام معظم رهبری نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان اروپایی توجه فراوانی را نسبت به دین اسلام نشان می‌دهند اظهار کرد: امروز توجه به معنویت و به خصوص دین اسلام در بین جوانان اروپایی پس از قرن ها مبارزه با دین و دین مداری، رو به افزایش گذاشته است و امروز حقانیت تفکر ناب اسلام که کشورمان ایران پرچم دار آن است بیش از پیش به جهانیان شناخته شده است.

رئیسی در پایان افزود:‌در عالم امروز توجه به نظام ما و ارزش های جاری در آن بسیار افزایش یافته است ولی در کشور کسانی هستند که با قلم زدن و سخن گفتن هایشان طوری عمل می‌کنند که گویا اصلا توجهی به این مسائل ندارند که این باعث تاسف است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان