arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

رئیس فدراسیون والیبال از دلیل انتخاب لوزانو چه گفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فدراسیون والیبال ایران با بیان اینکه توانمندی‌های فنی، روانشناس بودن، داشتن مدیریت قوی و وقت گذاشتن برای تیم ملی را دلیل انتخاب رائول لوزانو برشمرد و این مربی را انتخاب المپیکی ایران دانست.

محمدرضا داورزنی درخصوص دلایل و چگونگی انتخاب لوزانو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: همانطور که پس از مسابقات جام جهانی به مردم قول داده بودیم، جلسات متعددی را به مطالعه علمی و به دور از هیجان در خصوص شرایط تیم ملی اختصاص دادیم و طی حدود ۵۵ روز، با بررسی ریزبینانه و دقیق، تمام شرایط را سنجیدیم تا هدف بزرگ والیبال ایران یعنی صعود به المپیک با کمترین ریسک ممکن تحقق پذیرد و تیم ملی بتواند از رقابتهای انتخابی المپیک سربلند بیرون بیاید.

وی اضافه کرد: سرانجام و پس از همه بحث ها و موشکافی‌ها «رائول لوزانو» مربی 59 ساله آرژانتینی را برگزیدیم و اين انتخاب حاصل خرد جمعى بود و او را در به تحقق رساندن اهداف والیبال ایران نزدیک‌تر از دیگر گزینه‌ها یافتیم.

رئیس فدراسیون والیبال دلیل مهم انتخاب لوزانو را مدیر و روانشناس بودن وی برشمرد و افزود: لوزانو کارنامه و سابقه قابل قبولی در والیبال دنیا دارد. تیم‌ها و بازیکنان بزرگی را به جهان معرفی کرده و به المپیک رسانده است. ضمنا این مربی یک روانشناس مجرب است.

وی همچنین افزود: تیم ایران علاوه بر یک مربی با توانمندی‌های فنی بالا، به یک مدیر قوی و روانشناس مجرب هم نیاز دارد که با حضور لوزانو این نیازها تامین می‌شود چراکه بازیکنانش باید اول از همه با فکر خود بازی کنند. ما بازیکنانی داریم که قدرت فنی بالایی دارند و به مربی‌ای نیاز داریم که بتواند علاوه بر هدایت فنی، از لحاظ روحی و روانی هم آنها را به درستی هدایت کند.

داورزنی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: لوزانو یک روانشناس خوب است و فکر می‌کنم بتواند ارتباط خوبی با بازیکنان و همکارانش برقرار کند. این امتیاز لوزانو برای ما بسیار حائز اهمیت است. ضمن اینکه با توجه به شرایطش هفته اول آوريل و شاید هم زودتر بتواند به ایران بیاید و به همین دلیل فرصت دارد تا رابطه خوبی از لحاظ روانی با بازیکنان برقرار کند و تاکتیک‌ها و برنامه‌های فنی خود را به خوبی به بازیکنان و تیم تزریق کند.

وی درباره شرایط دیگر گزینه سرمربیگری تیم ملی؛ آندره آ آناستازی هم خاطرنشان کرد: آناستازی برنامه‌اش را برای حضوردر ایران اعلام کرد که بر اساس نمی‌تواند زودتر از پنجم اردیبهشت به ایران بیاید. این یعنی برای آماده‌سازی تیم در انتخابی المپیک او تنها ۱۰ روز می‌توانست با تیم کار کند که این اصلا قابل قبول نیست. از آن گذشته آناستازی هنوز نتوانسته باشگاه لهستانی خود را برای فسخ قرارداد متقاعد کند و باید هدایت این تیم را نیز همزمان با تیم ایران عهده دار باشد که این موضوع باعث می‌شود که تمرکز سرمربی روی دو تیم باشد.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه افزود: از طرف دیگر، او خواسته که تیم ملی به لهستان سفر کند تا او بتواند هر دو تیم (تیم ملی ایران و تیم باشگاهی گداینسک لهستان) را با هم تمرین دهد. ولی این موضوع برای ما نگران کننده است زیرا مربی نمی‌تواند تمرکز لازم را برای ایران که با هدف المپیکی شدن آماده می‌شود، داشته باشد. همچنین علاوه بر زمان حضور وی در ایران، خواسته‌های ثانویه غیر معقول او از قبیل حضور چندین نفر کادر فنی خارجی از قبیل آنالیزور، فیزیوتراپ، تمرین دهنده، بدنساز و دستیار بر خلاف صحبت‌های اولیه‌مان، برای ما غیر قابل قبول بود.

وی درباره محتوای قرارداد و زمان‌بندی حضور لوزانو در ایران اذعان کرد: ما با لوزانو و سیچلو به صورت مقطعی و در سه بخش یعنی انتخابی المپیک، لیگ جهانی و المپیک قراردادی حدودا شش ماهه امضا می‌کنیم. سیچلو و لوزانو ماه آینده به برای امضای قرارداد به ایران می‌آیند و حدود یک هفته در تهران هستند و سپس برای دیدن بازی‌های انتخابی المپیک اروپا به برلین می‌روند زیرا تیم‌های دوم و سوم این مسابقات در ژاپن حریف ما خواهند شد. سپس سیچلو به ایران می‌آید و مسابقات لیگ برتر را تماشا و بررسی خواهد کرد.

داورزنی با بیان اینکه در یک سفر به لهستان هماهنگی‌های لازم برای آغاز تمرینات تیم ملی را در اسفندماه (با گروه حذف شده از پلی‌آف) و در دهه اول و دوم فروردین (بازیکنان اصلی) را با لوزانو انجام خواهد داد، در خصوص پایان قرارداد اسلوبودان کواچ در ایران نیز گفت: ضمن تقدیر و تشکر از آقای کواچ به خاطر زحماتی که در این دو سال برای تیم ملی والیبال کشورمان کشیدند، با وی هم برای فسخ قرارداد مذاکراتی انجام می‌دهیم و مطمئنا به صورت حرفه‌ای با هم قطع همكارى خواهيم كرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان