arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

روایتی از بیم و امیدهای یک قربانی اسیدپاشی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مستند زندگی یکی از قربانیان اسیدپاشی که با وجود زخم‌های اسیدی امیدوارانه به زندگی ادامه می‌دهد، فردا از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این مستند به کارگردانی سیامک میثاقی تصویر یک روز از زندگی سید محسن مرتضوی را به روی آنتن می‌برد.

محسن در اولین روز کاری سال 91 با سه لیتر اسید سولفوریک همکارش روبه‌رو می‌شود و پس از آن هم 16 ضربه چاقو به قسمت‌های مختلف بدنش وارد می‌کند تا شاید انتقام مزاحمت‌های تلفنی فرد دیگری را از وی بگیرد، اما این فاجعه دردناک مانع از ادامه حیات محسن نشده و با تلاش گسترده سعی به ادامه زندگی می‌دهد و حتی برای امرار معاش همسر و دختر 11 ساله‌اش با بیم و امید مغازه‌ی برپا می‌کند تا با هنر دستش به جان سخت چوب بیفتاد تا نانی برای تنور خاموش زندگیش آماده کند.

سید محسن مرتضوی متولد اسفند ماه 58 کارمند و یکی از قربانیان اسیدپاشی است که از سوی نظافتچی 36 ساله محل کارش به نام «ف. خ» مورد اسیدپاشی قرار گرفته و اکنون منتظر صدور حکم نهایی دادگاه است.

این مستند روایتگر داستان زندگی محسن است که بخشی از آن در محل کارش در کارگاه معرق کاری واقع در خیابان سیروس کنار حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی به تصویر کشیده شده، کارگاهی مملو از هنرهای دستی که چشم هر بیننده را نوازش می‌کند.

در این مستند کوتاه زهرا میعادی به عنوان مشاور و کارشناس آسیب‌های اجتماعی به بررسی علل وقوع اینگونه حوادث پرداخت و با بیان تجارب خود در زمینه حمایت از قربانیان اسیدپاشی می‌گوید: سیدمحسن مرتضوی اولین و حتی آخرین قربانی اسیدپاشی نیست که بر اثر یک سوء تفاهم و دروغ کوچک در محل کار، زندگی و آینده‌اش را از دست داده است.

این مستند در قالب برنامه «قرار» با محوریت کنترل خشم به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی سه شنبه ساعت 17 از شبکه افق پخش می‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
1
این مستند رو باید از تمام شبکه ها پخش کنن بلکه بعضی ها ببینن
نظرات بینندگان