arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

واکنش وزیر راه و شهرسازی به اقدامات تروریستی فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عباس آخوندی ضمن همدردی با بازماندگان قربانیان حملات تروریستی فرانسه گفت: شرم‌آور است که انسان با اسم آدم چنین جنایاتی را خلق کند.

بامداد شنبه وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» پایتخت فرانسه به رسانه های دنیا مخابره شد. در اولین گزارش ها کشته شدن ده‌ها نفر در حملاتی است که به طور همزمان در چندین نقطه از پاریس به وقوع پیوستاز سوی رسانه های فرانسوی اعلام شد.

اولین اتفاق، حمله یک مرد مسلح به کلاشنیکف، به یک رستوران و تیراندازی به افراد حاضر در رستوران بود.

دست‌کم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوست. این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی قبل از آن گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی تیم فوتبال آلمان، هتل محل اقامت بازیکنان تیم ملی این کشور تخلیه شده بود.

در گزارش‌ های بعد از بحران پاریس تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد. گزارش‌ها حاکی است این دو مرد مسلح دست‌کم 20 گلوله به سمت جمعیت شلیک کردند و نزدیک به 100 نفر از حاضران را گروگان گرفتند.

حملات تروریستی به شهروندان پاریس در حالی رخ داد که افراد بی گناه مورد حمله قرار گرفته موجی از تنفر در تمام دنیا از عاملین این حملات را به دنبال داشت. این در حالی است که مسئولان کشور از اولین لحظات مخابره این اخبار مراتب همدردی وتاثر خود را با شهروندان و مقامات فرانسوی ابراز کردند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم سخنرانی به مناسبت روز جهانی یادآوری قربانیان سوانح رانندگی ضمن همدردی با مردم فرانسه در خصوص فاجعه تروریستی اخیر این کشور اعلام کرد: «در آغاز صحبت‌هایم می‌خواهم همدردی کاملی با مردم فرانسه در رابطه با این رنجی که برای تعدادی از بی‌گناهان پاریس در گوشه‌ای از جهان به وجود آمده داشته باشم و با توجه به آموزه اصلی اسلامی کشورمان انزجار خودمان از این جنایتکاران را اعلام کنم. ما قطعا انزجار و تبری خود را از اقدامات هولناکی که حتی شاید در جنگل نیز روی ندهد نشان می‌دهیم، جنایاتی که موجودات انسان‌نما با سنگدلی کامل برای جامعه بشریت به وجود می‌آورند.»

آخوندی در این‌باره اضافه کرد: «ملت ایران و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی از آغاز با این اقدامات که احتمالا به نام مسلمانان انجام می‌شوند تبری جسته و همواره آن‌ها را محکوم می‌کنند. هم‌اکنون نیز تلاش می‌کنیم دامن اسلام را از این شیاطین پاک کنیم، شرم‌آور است که انسان با اسم آدم چنین جنایاتی را خلق کند.»

وی ضمن اظهار امیدواری برای ارتقای این حس همدردی  و نوع‌دوستی بین تمامی ابناء بشر گفت: «تلاش ما بر این ًاست تا در شرایط سخت و گوناگون همواره کنار هم بوده و بار دیگر هویت آدمیت را درک کنیم.»ً
نظرات بینندگان