arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

لاورون: ائتلاف آمریکایی تروریست‌ها را در سوریه گزینشی بمباران می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی ضمن رد ادعاهای غرب مبنی بر اینکه جنگنده های روسی اهداف غیرنظامی در سوریه را مورد هدف قرار می دهند، گفت: اراده ای مبنی بر اینکه تروریست ها تار و مار نشوند وجود دارد.

 به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، وزیر امور خارجه روسیه امروز در اظهاراتی ادعاهای مطرح مبنی بر اینکه جنگنده های روسی اهداف غیرنظامی در سوریه را مورد هدف قرار می دهند را رد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه امروز خود گفت: روسیه هرگز به مواضع غیرنظامی در سوریه حمله نکرده و لذا ادعاهای مطرح در این باره واهی و بی پایه و اساس است.

وی در این باره اظهار داشت: به عقیده من تمام اینگونه گریه و شیون هایی که می شنویم- اینکه روسیه در حملات هوایی خود در سوریه اهداف را به اشتباه هدف قرار داده و به معارضان سوری آسیب رسانده است- همه و همه در ابهامات مربوط به ماهیت فعالیت های ائتلاف ضد داعش ریشه دارد.

لاوروف ادامه داد: اراده ای مبنی بر اینکه تروریست ها تار و مار نشوند وجود دارد. در مواردی که ممکن است وجود تروریست ها موجب تضعیف حکومت سوریه شوند، مورد هدف (ائتلاف) قرار نمی گیرند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: اینکه روس ها در حملات خود قوانین بین المللی را نقض کرده و غیرنظامیان را مورد هدف قرار می دهند، درست از اینجا نشأت می گیرد.

لاوروف بر هدف قرار دادن گزینشی مواضع تروریست های داعش توسط آمریکا تأکید و در ادامه افزود: این یک بازی کاملاً خطرناک و پیچیده محسوب شده و تصور روشنی از اینکه آمریکا به دنبال چه چیزی است را ارائه نمی کند.

وی درباره ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا گفت: آن ها به داعش مادامیکه موجب تضعیف حکومت «بشار اسد» باشد، نیاز دارند. اما چون به قدرت رسیدن داعش را نیز نمی خواهند، مایل به تقویت گروه تروریستی داعش هم نیستند.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است
منبع: مهر
برچسب ها: ائتلاف ، سرکردگی ، مصوب
نظرات بینندگان