arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

اظهارنظر متفاوت حمید فرخ‌نژاد درباره سینما و حاشیه هایش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازیگر سینما معتقد است حاشیه‌سازی و بازی رسانه‌ای در فضای سینما می‎تواند نتایج مثبتی نیز دربرداشته باشد.

حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما  در خصوص ورود بازیگران ماندگار طی دهه اخیر به سینما و مشکلات به وجود آمده برای حوزه سینما گفت: ما از ورود و نبود بازیگران خوب و ماندگار رنج نمی‌بریم، اقتضای نسل اتفاقات خاص خودش را به همراه دارد. یکسری کارگردان و بازیگر جدید می‌آیند، برخی از آن‌ها ماندگار و برخی به راحتی از گردونه خارج می‌شوند.

 اما به دلیل شرایط اجتماعی موجود شاهد افت کلی در کیفیت اکثر فیلم‌ها هستیم و دلیل آن بحث اقتصادی و ممیزی‌هایی است که روز به روز سینما را احاطه کرده. در واقع آدم‌های تصمیم‌گیرنده در حیطه سینما امنیت را از سینما برده‌اند.

وی افزود: متأسفانه چند سالی است که به وجود آمدن مشکل برای فیلم‌های مجوز‌دار ما رایج شده و این موضوع به طور قطع روی بخش سرمایه‌گذاران تأثیر‌ منفی می‌گذارد و در نتیجه فیلم‌های تولید شده به سمت فیلم‌هایی خنثی و بدون ممیزی سوق پیدا می‌کنند و به همین روال کیفیت و عملکرد بازیگر، کارگردان، فیلمبردار و در کل مجموعه فیلم‌سازی افت خواهد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه سینمای صاحب فکر ما بسیار ضعیف شده و در معرض خطرات بی‌شماری قرار گرفته است و روز به روز شاهد عقب‌گرد آن هستیم.

فرخ‌نژاد با بیان این مطلب که سینمای ایران از کمبود تولید فیلم‌های کمدی موقعیت رنج می‌برد، بیان کرد: این موضوع به سیاستگذاری مدیران فرهنگی، ممیزی‌هایی که وجود دارد، سخت‌گیری‌های بیش از اندازه ربط پیدا می‌کند. وقتی به شکلی جلوی اکران فیلم‌های دارای مجوز مانند «گشت ارشاد» را می‌گیرند و مشکلات زیادی سر راه آن‌ها ایجاد می‌کنند، طبیعتاً تهیه‌کننده این نمونه آثار ترجیح می‌دهد به سمت ساخت کار‌های آسان‌تر برود و نتیجه آن چیزی می‌شود که می‌بینیم.

فرخ‌نژاد در مورد تعدد برگزاری جشنواره‌های مختلف و سیاستگذاری‌های موجود در این زمینه اظهار داشت: به نظر من هر چقدر در خصوص فرهنگ ما هزینه شود، کم است و نمود این موضوع ممکن است در جشنواره‌های مختلف نیز باشد. اما باید جشنواره‌ها را به درستی برگزار کنیم و به دست آدم‌های متخصص این کار بسپاریم که اگر به درستی انجام شود، شاهد جشنواره‌ای پویا، بالا رفتن تعداد سینما‌ها، جذب مخاطب بیشتر و در آخر رونق و پویایی این صنعت در کشور خواهیم شد. پس هر چقدر بیشتر در بخش فرهنگ هزینه کنیم، به نتایج بهتر و بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «رند» در خصوص حاشیه‌سازی و بازی‌ رسانه‌ای یک فیلم یا بازیگر و تبعات آن در سینما عنوان کرد: اگر تبلیغات، حاشیه‌سازی و بازی رسانه‌ای در برخی از مواقع به درستی صورت بگیرد، نتایج بدی به دنبال نخواهد داشت و به نفع بازیگر یا فیلم تمام می‌شود. در واقع حاشیه خوب و بد در همه جای دنیا وجود دارد. همانطور که گفتم باید در حاشیه‌سازی که جزئی از ترفند‌های تبلیغات است، همه چیز را به درستی سرجای خود قرار دهیم و به طرز صحیح استفاده کنیم.
نظرات بینندگان