arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

درگیری ارتش با تروریست‌ها در شمال سوریه/ کنترل مناطق جدید در حومه شمالی لاذقیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی توانستند از سه محور به‌سمت حومه شمالی «لاذقیه» پیشروی کرده و تسلط خود بر «بکداش» نزدیک شهرک «غمام» را استحکام بخشند.

 نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی از سه محور به‌سمت حومه شمالی «لاذقیه» پیشروی کرده و توانستند دایره تسلط خود بر «بکداش» نزدیک شهرک «غمام» را استحکام بخشند.

این منطقه صحنه درگیری‌های شدیدی بود که در آن تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته شدند.

پاکسازی کامل بکداش

اکنون نیروهای مهندسی نظامی در حال گشت‌زنی در بکداش و پاکسازی آن از بسته‌ها و مواد انفجاری هستند تا این محل به‌طور کامل پاکسازی شود.

از سوی دیگر عملیات نیروهای زمینی ارتش در اطراف شهرک «الدغمشلیه» ادامه دارد، این در حالی است که ارتش سوریه روز گذشته توانست دایره تسلط بر این شهرک را توسعه دهد تا از آنجا به‌سمت سایر مناطق حومه شمالی لاذقیه که تروریست‌ها در آنجا مستقر شده‌اند، حرکت کند.

هلاکت سرکرده تروریست‌ها در غوطه شرقی

در همین ارتباط یک منبع نظامی سوریه گفت: یگان‌های ویژه ارتش سوریه در یک عملیات نظامی منحصر به فرد موفق شدند وارد کشتزارهای «عالیه» در شمال شهر «دوما» از توابع «غوطه شرقی» شده و یکی از فرماندهان میدانی تروریست‌ها ملقب به «القطیفانی» را به‌همراه تعدادی از اعضای گروه او به قتل برسانند.

علاوه بر این یگان مزبور در پی تعقیب تروریست‌های مسلح و ورود آنان به یک تونل در منطقه «کرم الرصاص» موفق شد این تونل را منفجر کند که بر اثر آن تمام افراد موجود در این محل به قتل رسیدند.

پیشروی ارتش به‌سمت فرودگاه نظامی مرج السلطان

بنابر اعلام این منبع نظامی سوری، نیروهای ارتش سوریه عملیات خود را در محور «مرج السلطان» در مرکز غوطه شرقی توسعه داده و به‌طور خاص بر اطراف فرودگاه نظامی متمرکز شده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه توانستند پنج ساختمان مسکونی در محله «الشراکس» را تحت کنترل خود در آورده و یک ساختمان را که تروریست‌ها در آن پناه گرفته بودند، به‌طور کامل منهدم سازند.

در این عملیات که با پشتیبانی حملات هوایی و آتش توپخانه‌ای صورت گرفت، 17 تروریست کشته شدند.

اما خبرهای رسیده از حومه حسکه در شمال شرق کشور حاکی از این است که نیروهای دفاع مردمی کُرد در اطراف روستای «ابوالشاخات» در جنوب غرب شهر «رأس العین» سخت با تروریست‌های داعش درگیر شدند که در جریان آن تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

درگیری ارتش با تروریست‌ها در شمال سوریه

اما تلاش داعش برای یورش به شهر «مارع» در حومه شمالی حلب موجب درگیری شدید آنان با شبه‌نظامیان مسلح مستقر در این محل شد.

مارع محل اصلی استقرار گروهک‌های تروریستی النصره و «جبهة الشامیة» و نیز گروه موسوم به «لشگر السلطان» است.

این شهر به‌دلیل اینکه نزدیک مرز ترکیه قرار گرفته و خط اصلی امداد رسانی به تروریست‌ها از نقاط مرزی شمال به داخل سوریه به شمار می‌آید، از اهمیت راهبردی برخوردار است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان