arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

جاسوس های آهنی در لندن!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعداد زیادی برج‌های تلفن همراه در انگلیس وجود دارند که در واقع گیرنده‌های جاسوسی از تلفن همراه هستند و از مکالمات تلفنی همه مردم جاسوسی می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برج‌های تلفن همراه غول‌پیکری در انگلیس وجود دارد که فعالیت اصلی داخل این برج‌ها، گوش دادن به ارتباطات تلفنی مردم بدون اطلاع آنان است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز خبر داد، گیرنده‌های جاسوسی وجود دارند که در دکل‌های تلفن‌های همراه جا زده می‌شوند.

این سیستم بایستی از سوی نیروهای پلیس سراسر جهان با هدف ردیابی ارتباطات تلفنی مجرمان استفاده شود. اما واقعیت این است که این سیستم به جمع‌آوری تمامی ارتباطات تلفنی از همه ساکنان بی‌گناه آن حوالی جاسوسی می‌کند.

اسکای نیوز با استفاده از نرم‌افزاری ساخته شرکت آلمانی«سیـپـتـوفون»  در مدت بیش از سه هفته تعداد ۲۰ مورد از این جاسوس ها را در لندن کشف کند.

مدیرعامل «سیـپـتـوفون» در این‌باره گفته است: حوادث غیرعادی که اسکای نیوز با آن مواجه شده می‌تواند به وضوح نشان دهد گیرنده‌های جاسوسی از تلفن‌همراه دراماکن مختلف وجود دارد.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی روزنامه تایمز گزارش داده بود که متروپلیتن (پلیس شهر لندن پایتخت انگلیس) که بزرگترین نیروی پلیس انگلیس است، از گیرنده‌های جاسوسی از تلفن همراه استفاده می‌کرده است.

هم‌چنین بر اساس گزارشی در روزنامه گاردین، متروپلیتن در سال ۲۰۰۹ مبلغ ۱۴۳ هزار و ۴۵۵ پوند برای چنین تجهیزاتی هزینه کرده است.

البته پلیس لندن تا کنون این مساله را رد یا تایید نکرده که به نوشته اسکای نیوز این مساله معلوم می‌کند، منبع اصلی برای تعیین چهارچوب قانونی استفاده از این ابزار، مشخص نیست.
برچسب ها: جاسوسی ، تایمز ، گیرنده
نظرات بینندگان