arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

آیت الله صافی گلپایگانی: تکفیری‌ها و داعش با اسلام رابطه‌ای ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه مردم دنیا تشنه معارف نجات‌بخش اسلام ناب هستند، گفت: تکفیری‌ها و داعش با اسلام رابطه‌ای ندارند و چهره رحمانی اسلام را مخدوش منعکس می‌کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مبلغان شیعه کشورهای اروپایی گفت: از این‌که حقیر را مشعوف به زیارت خودتان کردید ممنونم و امّیدوارم که همه مشمول عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ و رساندن پیام اسلام ناب به دنیا گفت: تبلیغ، مسئله بسیار مهمی است. این‌که انسان بنشیند، فایده‌ای ندارد؛ باید با بنیه علمی قوی رفت و معارف ناب اسلامی را به گوش مردم دنیا رساند. این‌که عده‌ای جمع شوند و عزم خود را جزم نمایند تا آثار اسلام و معارف نجات‌بخش اهل البیت(ع) را در کشورهای مختلف مطرح کنند، همه اسباب افتخار و باعث عزت و عظمت است.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اهتمام بلیغ آیت الله العظمی بروجردی به امر تبلیغ در مناطق مختلف جهان افزود: استاد بزرگ ما مرحوم آیت الله العظمی بروجردی آرزو می‌کردند یک طوری بشود که ما بتوانیم اشخاصی را جهت تبلیغ و رساندن معارف ناب اسلام به تمامی کشورهای دنیا بفرستیم. ایشان اهتمام زیادی به فرستادن مبلغ به مناطق مختلف جهان بخصوص کشورهای اروپایی داشتند و توصیه می‌کردند با لسان نرم و منطق اسلامی، معارف و تعالیم مکتب پیامبر و اهل‌ بیت آن حضرت را به گوش جهانیان برسانید.

مسلمان واقعی در اخلاق از همه جلو‌تر و بالا‌تر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مبلغان شیعه در کشورهای اروپایی گفت: یکی از وظایف مهم شما، نشان‌دادن اخلاق اسلامی به دنیا است. باید به جهانیان نشان دهید که اسلام ناب، دین اخلاق است. باید ویژگی‌های اخلاق پیغمبر اکرم و ائمه طاهرین(ص) را برای همه معرفی کنید که دنیا بفهمد مسلمان واقعی؛ چه مرد و چه زن، در اخلاق از همه جلو‌تر و بالا‌تر است.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با توجه به مخدوش‌کردن چهره رحمانی اسلام توسط گروه‌های تکفیری، گفت: گرفتاری‌هایی که برای مسلمانان به واسطه تکفیری‌ها و داعش ایجاد شده است، اسباب این شده که مردم دنیا به جای اینکه به طرف اسلام بیایند از اسلام دور شوند. باید شما به مردم کشورهای مختلف جهان اعلام کنید که این تکفیری‌ها و داعش با اسلام رابطه‌ای ندارند و کارشان، این است که چهره انسان‌دوستانه و رحمانی اسلام را در بین اذهان مردم جهان مخدوش منعکس کنند. اگر مردم دنیا بفه‌مند که اسلام، دین اخلاق، مهربانی، صلح، و انسان‌دوستی است، تشنه معارف اسلام خواهند شد و به دین مبین اسلام خوش‌بین می‌شوند.

وی در پایان این دیدار با آرزوی توفیق بیشتر برای حاضرین جلسه افزود: ‌ای کاش من هم در این کار با شما بودم و به اجر و ثواب فراوانی که شما‌ها می‌برید نائل می‌شدم. به هر حال کاری که شما می‌کنید اسباب مسرت وجود مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) است. امیدوارم خداوند بر توفیقات شما بیفزاید و ما را هم مشمول دعاهای شما عزیزان قرار بدهد.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت شیعیان در کشورهای اروپایی و نیز برنامه‌های مبلغان اعزامی به این مناطق ارائه شد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان