arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

"الجزیره یهودی" می آید!

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد : الکساندر ماسکوویچ بازرگان یهودی آمریکایی از تصمیم خود برای راه اندازی یک شبکه تلویزیونی به زبانهای مختلف از جمله عربی برای بهبود وجهه اسرائیل در جهان و رقابت با شبکه الجزیره خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد : الکساندر ماسکوویچ بازرگان یهودی آمریکایی از تصمیم خود برای راه اندازی یک شبکه تلویزیونی به زبانهای مختلف از جمله عربی برای بهبود وجهه اسرائیل در جهان و رقابت با شبکه الجزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ به گفته وی، شبکه الجزیره به وجهه اسرائیل و یهودیان در جهان خدشه وارد کرده است. این اعلام، بحث و جدلی را در محافل طرفدار اسرائیل در ایالات متحده آمریکا به وجود آورده است،

این محافل معتقدند محبوبیت الجزیره در محافل مردمی آمریکا در حال افزایش است. عبدالرحیم فقراء خبرنگار الجزیره در آمریکا نیز گفت : محبوبیت رو به افزایش شبکه الجزیره در محافل مختلف آمریکا به لطف پوشش تغییرات در جهان عرب، سبب بحث و جدل در محافل طرفدار اسرائیل شده است که احساس می کنند وجهه آن در رسانه های جهانی از جمله الجزیره متزلزل شده است.

در میان این فضاها، اظهارات الکساندر ماسکوویچ بازرگان یهودی آمریکایی مطرح شد که از تصمیم خود برای راه اندازی شبکه تلویزیونی برای رقابت با الجزیره خبر داد . این بازرگان یهودی طی همایشی در قدس در سال 2009، اقداماتی را برای بهبود وجهه اسرائیل و یهودیان برشمرد که یکی از این اقدامات، وادار کردن رهبران یهود و اسلام برای ترسیم تصویر بهتری از یهودیان بود.

 وی در این همایش گفت : ما باید وجهه اسرائیل را با استفاده از رسانه های گروهی بهبود بخشیم و پیامهای خود را برای میلیونها نفر از مردم و رهبران ارسال کنیم، چرا که مردم، حرف رهبرانشان را تایید می کنند.

ماسکوویچ اوایل این ماه در واشنگتن گفت شبکه جدیدش که وی آن را شبکه الجزیره یهودی نامید، برنامه هایش را به زبانهای مختلف از جمله انگلیسی و عربی پخش خواهد کرد. با وجودی که وی مقر شبکه خود را اعلام نکرد، ولی تاکید کرد زادگاهش، قزاقستان که روابط دوستانه مستحکمی با نورسلطان نظربایف رئیس جمهور آن دارد، مقر این شبکه نخواهد بود.

در پایان این گزارش آمده است : هنوز معلوم نیست که آیا طرح تلویزیونی ماسکوویچ در نهایت عملی خواهد شد یا خیر، ممکن است این بحث و جدل درباره اینکه نفوذ سیاسی و رسانه ای و مردمی در آمریکا به حمایتهای بیشتری نیاز نداشته باشد، مطرح شود، ولی واضح است که ماسکوویچ نظر متفاوتی دارد و تلاش می کند این نفوذ را در مناطق دیگری از جهان از طریق شبکه الجزیره یهودی اش توسعه دهد.

ولی آنچه آشکار است اینکه الجزیره عربی یک تجربه بی نظیر نزد اعراب و دیگران باقی می ماند
نظرات بینندگان