arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

سید محمد خاتمی: نشانه های تحول بنیادی در ذهن و زندگی مردم آشکار شده

سید محمد خاتمی در دیدار با جمعی از قرآن پژوهان استان یزد گفت: مجلسی مورد نیاز است که همه سلیقه ها و گرایش​های ملت را نمایندگی کند و با اتکاء به مردم، چه در قانونگذاری و چه در نظارت بر همه امور و پاسخگو کردن مسؤولان شجاعانه و مدبرانه عمل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدمحمدخاتمی خواستار تشکیل مجلسی با حضور تمام سلیقه​ها شد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از آفتاب، سید محمد خاتمی در دیدار با جمعی از قرآن پژوهان استان یزد گفت: مجلسی مورد نیاز است که همه سلیقه ها و گرایش​های ملت را نمایندگی کند و با اتکاء به مردم، چه در قانونگذاری و چه در نظارت بر همه امور و پاسخگو کردن مسؤولان شجاعانه و مدبرانه عمل کند.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

    * وقتی جهاد اقتصادی مطرح می شود معنایش این است که وضعیت اقتصادی فعلی چندان مناسب نیست و نیاز به جهاد همه جانبه برای پیشرفت و بهبود دارد و الحق که با درآمدهای شگفت انگیز نفتی در سالهای گذشته و با داشتن سند چشم انداز که نقشه راه جامعه است، می بایست شاهد جهش های عظیم در عرصه تولید، سرمایه گذاری، اشتغال، حضور در بازارهای جهانی و بالارفتن سطح زندگی و معیشت مردم بخصوص برای بخش های کم درآمد تر جامعه باشیم که متأسفانه نیستیم.

    * جهاد اقتصادی، در جامعه با نشاط و امیدوار میسر است و یکی از شرایط آن حضور همه نیروها و بخش ها و بخصوص سرمایه های کاردان انسانی جامعه در صحنه است. و برای این کار لازم است که فضای سیاسی جامعه باز و امن باشد. وقتی فضا امنیتی باشد و با بدبینی به همه کس و همه چیز نگاه شود و برخوردهای ناورا صورت گیرد نشاط نخواهد بود. و مخصوصاً در سال انتخابات اگر مصلحت کشور و نظام را می خواهیم نیازمند فضای با نشاط سیاسی هستیم. در سالی که گذشت انتظار فراهم آمدن چنین فضایی را داشتیم اما سخت گیری ها و برخوردهای خشن بیشتر شد.

    * جمهوری اسلامی برآمده از اراده مردم و متکی به آنان است و از این رو انتخابات و رأی مردم از اهمیت ویژه​ای برخوردار است و انتخابات آزاد و فراگیر نشانه زندگی جامعه است. همانگونه که در جمهوری مسؤولیت شناسی و انتقاد پذیری حاکمان بسیار مهم است که اگر اینها نبود یا ضعیف بود جمهوریت و اسلامیت نظام و زندگی جامعه آسیب می بیند.

    * انتقاد رهبری در روزهای پایانی سال گذشته به برخوردهای بداخلاقانه و خلاف شرع و قانون و بهتان و ناسزاگویی و اقدامهای ناپسند جریانهای افراطی و اشاراتی و هشدارهایی که پیشتر هم درباره تهمت زنی های رایج داده بودند به حق بود.

    * به نظر می رسد که افق تحولات منطقه بسیار روشن و امیدوار کننده است و نشانه های تحول بنیادی در ذهن و زندگی مردم آشکار شده است و این نکته را ناگفته نگذارم که متأسفانه برخوردهای دوگانه سیاستها و جوامع بین المللی در مورد حرکت های منطقه باعث تأسف است. از جمله شاید مظلوم ترین ملت در این میانه ملت شریف بحرین باشد که امیدوارم شاهد پیروزی همه ملت ها باشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناصری
|
Switzerland
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
17
درود بر تو ای سید بزرگوار که همیشه منافع ملی را بر مسایل دیگر ترجیح دادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
5
عجب سخن قشنگی...((جهاد اقتصادی، در جامعه با نشاط و امیدوار میسر است )). به راستی که سطح دانش و طرز تفکر سید محمد خاتمی با دیگران قابل قیاس نیست.
این شعر زیبای سید همیشه در خاطرمان هست
فارق از هر زنده باد و مرده باد
سر به اصلاح وطن باید نهاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
4
واقعا به گفته اين سيد بزرگوار با اين درآمدهاي هنگفت نفت ما بايد مرفه ترين ملت در دنيا باشيم واقعا در كدام دولت قيمت نفت به اين سقف رسيده بود؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
0
عجب و عجب و عجب از این همه گفتار درمانی آقای دکتر خاتمی؟ سی سال دولت در اختیار دوستان آزاد اندیش شما و خود شما بود. به یاد دارم که درسال 1384 همه مردم در اوج سعادت و رفاه ناشی از سیاستهای نشاط آور شما و دوستان متخصص و تکنوکراتتان بودیم!!! و فقر و اعتیاد هم اتفاقاً اصلا نبود؟؟. آزادی بیان هم در دوره آقای موسوی و سازندگی بیداد می کرد... خوش به حال شما که چقدر خوب هستید. البته از دولت نهم و دهم هم که ماشااله همه را ثروت مند و سعادتمند کرده است باید سپاسگذاری خاص شود؟!انشااله خداوند من و ما را به راه راست هدایت کند.
نظرات بینندگان