arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴

گزارش تلگرامی رییس اتاق بازرگانی ایران از دیدار با علما و مراجع تقلید/ مشکلات اقتصادی کشور چیست؟

محسن جلال‌پور در گزارش‌های تلگرامی خود نوشت: «قم، شهر دَم و بازدَم ديانت و سياست است. از صبح اين‌جا هستم. در هواي حضرت معصومه و علاوه بر زيارت اين بانوي بزرگ، توفيق ديدار با آيات عظام را هم دارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران امروز در سفر به قم، با علما و مراجع تقلید دیدار کرد.

گزارش تلگرامی رییس اتاق بازرگانی ایران از دیدار با علما و مراجع تقلید/ مشکلات اقتصادی کشور چیست؟محسن جلال‌پور در گزارش‌های تلگرامی خود نوشت: «قم، شهر دَم و بازدَم ديانت و سياست است. از صبح اين‌جا هستم. در هواي حضرت معصومه و علاوه بر زيارت اين بانوي بزرگ، توفيق ديدار با آيات عظام را هم دارم.

 از نخستين ساعات صبح پنج شنبه به ديدار آيت‌الله العظمي مكارم‌شيرازي رفتم. شرح مختصري از وضعيت امروز اقتصاد كشور ارائه كردم و از برنامه‌هاي اتاق ايران گفتم.

ايشان مشكلات اقتصاد ايران را در چهار مورد خلاصه كردند.

- اول: نگاه قبيله‌اي به اقتصاد و جزيره‌اي عمل كردن بخش‌ها

- دوم: تندروي‌هاي بي‌مورد در بيشتر امور از جمله در اقتصادكشور

- سوم: دشمني اجانب كه امروز اقتصاد كشور را هدف گرفته‌اند

- چهارم: اسراف و زياده‌روي در مصرف در همه امور»

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران همچنین در گزارش دیگری در تلگرام درباره دیدار خود با آيت الله العظمي موسوي اردبيلي توضیح داد: «ديدار با آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي توفيقي بود كه پس از ديدار آيت‌الله مكارم‌شيرازي نصيب من و همراهانم شد. ديداري كوتاه اما پرمحتوا و مفيد.

در اين ديدار، من و حاج آقا علاء ميرمحمدصادقي  گزارشي از مسائل و مشكلات اين روزهاي اقتصاد ايران را ارائه كرديم كه ايشان ضمن تاييد، در باب لزوم ترويج اخلاق كسب‌وكار و ايجاد فضاي مناسب براي حضور بيشتر مردم در اقتصاد و عبور از اقتصاد دولتي سخن گفتند.

به عقيده ايشان تنها راه‌حل گذار از مشكلات فعلي بازگرداندن اقتصاد به مردم و تكيه برتوان مردمي است. ايشان فرمودند در سنوات گذشته كه بازار، زمام  امور اقتصاد كشور را در دست داشت، هيچ‌گاه اين‌گونه سوءاستفاده‌ها و فسادها و اختلاس‌ها صورت نمي‌گرفت.

ايشان فرمودند: اينكه امروز يك جوان، ثروتي افسانه‌اي به دست آورده و در دادگاه ادعاهاي عجيبي مطرح مي‌كند، ناشي از پول بي‌حساب و كتاب و ريخت‌وپاش دولت ها بوده؛ اگرنه والله بخش خصوصي و بازار، هرگز چنين رويه‌اي  نداشته‌اند و درگير چنين فسادي نبوده‌اند. در بخش خصوصي امكان ندارد چنين فسادي رشد و نمو كند.»
نظرات بینندگان