arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴

آیت الله نوری همدانی: حادثه تروریستی فرانسه بهانه‌ای برای فتنه جدید و موج اسلام هراسی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مراجع تقلید به توطئه اخیر دشمن در فرانسه اشاره کرد و گفت: حادثه تروریستی فرانسه، بهانه ای برای فتنه جدید یعنی موج اسلام هراسی، بیرون کردن مسلمانان و آتش زدن قرآن است.

به نقل از حوزه، آیت الله نوری همدانی روز پنجشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره سربداران سبزوار با بیان اینکه نقش رژیم صهیونیستی در حادثه پاریس پررنگ است، افزود: دشمن همیشه بیدار و در حال توطئه است.
آیت الله نوری همدانی در ادامه اضافه کرد: باید هوشیار و بیدار بود؛ انقلاب ها را مانند سربداران تبدیل به یک فرهنگ در جامعه کرد.
وی مهمترین دلیل به سرانجام نرسیدن مطلوب انقلاب ها را نداشتن وحدت، رهبری واحد، مقتدر و شجاع برشمرد و انقلاب اسلامی را بزرگترین انقلاب و موفق ترین انقلاب ها در منطقه و جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی چون متکی به مردم، اسلام و ولی فقیه بوده تاکنون پایدار و ماندگار مانده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین رکن انقلاب اسلامی، شجاعت، اقتدار و مدیریت ولی فقیه است که در راس همه قرار دارد، اظهار داشت: نمی توان در کنار این اقتدار و شجاعت، عشق و ولایت مداری مردم را نادیده گرفت؛ همه این عوامل دست به دست هم داد تا انقلاب تاثیر زیادی درمنطقه و جهان ایجاد کند و ابهت دو قدرت شرق و غرب را در درهم بشکند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه تاریخ سبزوار بسیار آموزنده است، گفت: مردم این منطقه، ولایی و فرهنگی هستند که نمونه آن همین انقلاب سربداران است.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف آحاد مردم، شناخت و مطالعه تاریخ است، افزود: با مطالعه تاریخ می توان به بسیاری از دلایل ناکارآمدی بعضی انقلاب ها، مانند مشروطه و تنباکو پی برد و فهمید، چرا این انقلاب ها به سرانجام مطلوب نرسیده است.

نظرات بینندگان