arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

آزادی 100 تبعه مصری در ایران با میانجیگری سید حسن نصرالله

یک وکیل مصری از آزادی حدود 100 نفر از اتباع مصری در ایران و بازگشت آنها به کشورشان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک وکیل مصری از آزادی حدود 100 نفر از اتباع مصری در ایران و بازگشت آنها به کشورشان خبر داد.

به گزارش عصر ایران، "منتصر الزیات" وکیل مشهور مصری که معمولا وکالت متهمان اسلامگرا را برعهده می گیرد به روزنامه "روز الیوسف" چاپ قاهره گفت: تهران حدود یکصد نفر از اتباع مصری را که هشت سال پیش از افغانستان به ایران فرار کرده بودند و از آن زمان تاکنون در ایران بازداشت یا تحت اقامت اجباری بودند، آزاده  کرده است.

این افراد شامل فعالان مصری در گروه های اسلامگرا در افغانستان به همراه خانواده های خود هستند که پس از حمله نظامی آمریکا به افغانستان، به سمت ایران فرار کرده بودند.

وی اضافه کرد: بیشتر این اتباع مصری که اخیرا آزاد شده اند از سران و رهبران گروه های جهادی مصری بودند که به همراه القاعده در افغانستان در حال جنگ بودند.

الزیات ادامه داد: آزادی اتباع مصری و خانواده های آنان با میانجیگری سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان صورت گرفت.

این وکیل مصری که رابطه خوبی با حزب الله لبنان دارد و پیش از این نیز از متهمان این گروه در مصر در دادگاه حمایت کرده بود، ادامه داد:  در ماه گذشته دو مرتبه به لبنان سفر کردم و با اعضای دفتر سیاسی حزب الله دیدار کردم و از این طریق پیام مکتوبی را برای نصر الله فرستادم و خواستار میانجیگری او برای آزادی اتباع مصری بازداشت شده در ایران شدم که با موافقت نصر الله روبه رو شد.

وی ادامه داد: همه اتباع مصری به همراه خانواده های خود به استثنای سه نفر از رهبران گروه های جهادی یعنی محمد شوقی اسلامبولی و ثروت صلاح شحاته و نفر سومی که به دلایل امنیتی نمی توان نام او را ذکر کرد آزاد شده و به مصر برگشته اند.

این درحالی است که پیش از این و پس از انقلاب اخیر مصر و سقوط حسنی مبارک پس از 30 سال ریاست جمهوری، شماری از رهبران گروه های اسلامگرا از زندان های مصر نیز آزاد شدند.

همچنین پس از سقوط مبارک، حدود 600 نفر از اعضای گروه های اسلامگرا که در دوره مبارک مجبور به فرار به خارج از مصر شده بودند به کشور خود برگشته اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
0
قوه قضائیه مستقل آزادی این افراد را چگونه توجیه می کنید!
نظرات بینندگان