arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴

پرو میزبان مسابقات جهانی وزنه‌برداری 2018 شد/وداع بلغارستان با المپیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میزبانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در سال 2018 به پرو واگذار شد. هیأت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری همچنین به این نتیجه رسید که بلغارستان واجد شرایط برای حضور در المپیک نیست.

در حاشیه مسابقات جهانی وزنه‌برداری آمریکا، جلسه هیأت اجرایی فدراسیون جهان برگزار و در این جلسه تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

پس از اینکه پنج شهر برای میزبانی مسابقات جهانی سال 2018 کاندیدا شده بودند، در نهایت به دو گزینه ترکیه و پرو رسیدند که میزبانی با تصمیم هیأت اجرایی به لیما در کشور پرو واگذار شد.

همچنین با توجه به ملاحظات امنیتی و اشکالات فنی گزارش شده توسط تونس، میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2016 از تونس گرفته شد و به تفلیس گرجستان واگذار شد.

کمیسیون ضد دوپینگ فدراسیون جهانی نیز گزارشی از آمار و موارد دوپینگ در سال 2015 ارائه داد و با توجه به سیاست‌های ویژه ضددوپینگ برای المپیک ریو، در نهایت این کمیسیون به این نتیجه رسید که بلغارستان واجد شرایط برای حضور در المپیک نیست. همچنین یک سهمیه از رومانی به علت مثبت شدن متعدد تست دوپینگ وزنه‌بردارانش کم شد.

هیأت اجرایی در مورد کشورهای تاجیکستان، هندوراس، پاناما، گواتمالا و سیرالئون تصمیم گرفت در صورتی که این کشورها اطلاعات مربوط به آدامز را تکمیل نکنند، نمی‌توانند در المپیک شرکت کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان