arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

سفر به عمیق ترین آبهای جهان در پنج اقیانوس+تصاویر

دوردستهای فضا، تنها جاهایی نیستند که بشر بر آنها پای ننهاده است. ریچارد برانسون و گروهی از ماجراجویان، در جهت مخالف حرکت خواهند کرد : به سوی عمیقترین گودالهای واقع در اقیانوسها.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دوردستهای فضا، تنها جاهایی نیستند که بشر بر آنها پای ننهاده است. ریچارد برانسون و گروهی از ماجراجویان، در جهت مخالف حرکت خواهند کرد : به سوی عمیقترین گودالهای واقع در اقیانوسها.



به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، در انجام این این کار، آنها از زیردریایی بسیار پیشرفته ای به نام "virgin oceanic" استفاده خواهند نمود که در ساخت آن از 4 تن رشته های کربنی و تیتانیوم استفاده شده است.



این زیردریایی تنها وسیله سرنشین داری است که قادر است به کف اقیانوسها برسد. برانسون و همکارانش می خواهند با پنج شیرجه عمیق در پنج اقیانوس به این ماجراجویی دست بزنند و به اعماقی بروند که هیچ انسانی بدانجا نرفته است.

سر ریچارد برانسون روز سه شنبه گذشته 5 آوریل ، نقشه های خود را برای مسافرت به اعماق اقیانوسها به وسیله این زیردریایی ابتکاری اعلام کرد.



 این زیردریایی فقط یک سرنشین دارد و در هر سفر یک راننده ذخیره خواهد داشت و قرار است در پنج سفر، به عمق عمیق ترین آبهای زمین برود. برانسون گفته است که " virgin oceanic عرصه کاوشهای بشری را گسترش خواهد داد، با استفاده از فناوری های جدید، این زیردریایی قابلیت انسان برای اکتشاف در اقیانوسها را خواهد افزود.



 همچنین به علم برای فهم بیشتر از اکوسیستمی که در آن زندگی می کنیم یاری خواهد داد و ما را در آگاهی از چالش های پیش روی اقیانوسها کمک می کند." در این مسافرتها، از جدیدترین روش نقشه برداری که توسط گوگل ابداع شده، استفاده خواهد شد.



پنج سفری که در سالهای 2011 و 2012 انجام خواهند شد از این قرارند:

سفر به گودال ماریانا در اقیانوس آرام به عمق 11000 متر که عمیق ترین نقطه در روی کره زمین است.

سفر به گودال پیترو ریکو در اقیانوس اطلس به عمق 8600 متر.

سفر به گودال دیامانتینا در اقیانوس هند و سرانجام سفر به گودال مولی دیپ در اقیانوس منجمد شمالی.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
9
اونها کجایند و ما کجا
نظرات بینندگان