arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴

هادی خامنه ای:صرف انتساب به اصلاح طلبان نباید موجب ردصلاحیت شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای با تاکید بر این‌که «بحث سر لیستی در انتخابات به هیچ وجه تعیین کننده اقبال عمومی به لیست یک جریان نخواهد بود» اظهار کرد‌: من موضوع سر لیست‌های انتخاباتی و بحث‌های مربوط به آن را قبول ندارم و معتقدم سر لیست بودن در انتخابات به هیچ‌وجه تعیین کننده نیست، چرا که در گذشته کاندیداهایی بودند که سر لیست یک جریان بودند و تبلیغات‌شان هم از سایر کاندیداها بیشتر بود، اما در نهایت رای‌شان از سایر کاندیداها نیز کمتر می‌شد.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ امکان ائتلاف اصلاح‌طلبان با احزاب حامی دولت نیز اظهار کرد:‌ ملاک‌ها و معیارهایی که جریان اصلاح‌طلبی در کشور دارد اگر در هر فردی وجود داشته باشد به شکلی که آن شخص انسانی متعهد متخصص و دلسوز باشد و برای منافع شخصی خود به میدان نیامده باشد می‌تواند مورد پذیرش جریان اصلاحات قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: ما به دنبال این نیستیم که ببینیم افراد وابسته به کدام جناح هستند و از چه شخصی طرفداری می‌کنند بلکه همین که کاندیداها در مشی سیاسی و اجتماعی خود معقول و معتدل عمل کنند می‌توانند به ائتلاف با جریان اصلاحات امیدوار باشند.

 

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به موضوع تایید صلاحیت کاندیداهای جریان اصلاحات در انتخابات مجلس اظهار کرد:‌ امیدواریم شورای نگهبان کاندیداهایی که معتدل و دلسوز هستند را رد نکند و معیار خود را در تایید یا رد صلاحیت‌ها بر مبنای قانون اساسی قرار دهد نه اینکه صرف انتساب یک کاندیدا به جریان اصلاحات سبب رد صلاحیتش شود، چراکه چنین برخوردی منصفانه نیست و امیدواریم به این شکل عمل نشود.

 

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که اگر اطلاع‌رسانی و طرح مباحث سازنده و نیز حرکت‌های روشنگرانه‌ای انجام شود، به شکلی که همه مسئولین و ممیزان تحت تاثیر قرار گیرند، اثر مثبتی خواهد داشت و ان‌شاءالله کاندیداها تایید صلاحیت خواهند شد.

 

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به فعالیت‌های این تشکل اصلاح‌طلب برای انتخابات آتی مجلس اظهار کرد: مجمع نیروهای خط امام مانند سایر احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات فعال خواهد بود اما به طور قطعی در چارچوب شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان حرکت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به چگونگی فعالیت‌های مجمع نیروهای خط امام در شهرستان‌ها گفت:‌ ما هم در تهران و هم در شهرستان‌ها در همپوشانی کامل با شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان عمل خواهیم کرد مگر اینکه شورای هماهنگی در یکی از شهرستان‌ها فعال نشود که در آن صورت ما خودمان در آنجا فعال شویم.

 

هادی خامنه‌ای همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی احتمال حضورش در انتخابات پیش رو اظهار کرد:‌ تا این لحظه بنا ندارم در هیچکدام از انتخابات مجلس و خبرگان شرکت کنم.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان