arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای کودکان شین آباد/ تشکیل پرونده توانبخشی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی به ۲۸ نفر از دانش آموزان حادثه دیده شین آباد و خانواده آنان خبر داد.

سعید فریور  ادامه داد: این اعتبار به منظور تامین آتیه کودکان حادثه دیده و کمک به خانواده آنان برابر آخرین دستورالعمل نحوه هزینه کرد سازمان بهزیستی کشور براساس شدت معلولیت دانش آموزان این مبلغ هزینه می شود.

وی اظهارداشت: علاوه بر اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تمامی دانش آموزان حادثه دیده شین آباد، برای دانش آموزان حائز شرایط پرونده توانبخشی تشکیل شده است.

فریور ادامه داد:خدمات فیزیوتراپی رایگان، وسایل کمک توانبخشی، خدمات رایگان مشاوره ای و کمک هزینه ماهیانه مراقبت و نگهداری توسط بهزیستی استان برای این کودکان ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در ادامه از امكان برقراری ارتباط با خط تلفن رایگان ۱۲۳ در تمامی شهرستانهای استان خبر داد و افزود: مردم در تمام شهرستانهای استان از این پس میتوانند با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

فریور گفت: در راستای گزارش دهی سریع و در دسترس بودن خدمات اورژانس اجتماعی بویژه برای مواردی چون کودک آزاری و همسر آزاری و نیز خدمات تخصصی به آحاد جامعه و مداخله تخصصی و موثر به اقشار آسیب پذیر امکان برقراری ارتباط با خط تلفن ۱۲۳ در تمام شهرستانهای استان میسر شد.

وی اضافه کرد: جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص فعالیتهای بهزیستی از دیگر قابلیتهای برقراری خط تلفن ۱۲۳ در تمام شهرستانهای استان است.

در نتیجه حادثه آتش سوزی در یک مدرسه در روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در آذر سال ۱۳۹۱، تعدادی از دانش آموزان این مدرسه دچار سوختگی شدید شدند.

در این حادثه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات واردە فوت کردند.

همچنین انگشتان سه تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه که به جراحت شدید دانش آموزان منجر شد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان