arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

ورود قوه قضائیه به پرونده بورسیه ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"محمدمهدی زاهدی" با بیان مطلب فوق افزود: طبق اطلاعی که کسب کردم مقام معظم رهبری موافقت کرده اند که تنها در موضوع بورسیه ها مصوبه ۶۳۰ شورای انقلاب فرهنگی اجرا نشود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: به بیان دیگر رهبر انقلاب با ورود دستگاه قضایی به پرونده بورسیه‌ها و رسیدگی به شکایت دانشجویان بورسیه ای موافقت کرده‌اند.

با روی کار آمدن دولت یازدهم وزارت علوم به بهانه های مختلف در مسیر تحصیل دانشجوبان بورسیه داخل، خلل ایجاد کرد تا آنجا که مقام معظم رهبری تابستان گذشته در مراسم افطار دانشجوبی با اشاره به اینکه دانشجویان بورسیه‌ ظلم شده است بر رسیدگی به وضعیت آنها تاکید کردند، چندی بعد رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب، ضمن اشاره به برخی مشکلات بر سر راه رسیدگی قضایی به این مسئله و از جمله برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار بررسی و ارائه طریق از سوی رهبر انقلاب شده بود.

گفتنی است براساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در اردیبهشت امسال به تصویب رسید، رسیدگی به امور شکایات و مسائلی که دانشگاه ها و دانشگاهیان در امور علمی، آموزشی و پژوهشی با آن مواجه هستند در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.


منبع: اکونیوز
نظرات بینندگان