arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

سخنگوی وزارت کشور: تغییر استانداران موضوع عجیبی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی وزارت کشور گفت: وقتی دولتی تغییر پیدا می کند به تبع آن مدیران نیز تغییر می کنند که این مسئله ای عادی است و اصلا عجیب و غریب نیست.
 
حسینعلی امیری در مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه تربیت معلم قزوین ، اظهار کرد: یکی از مواردی که همیشه در جهان امروز مطرح می‌شود دموکراسی است چراکه انسان ها در سرنوشت خود و اداره جامعه نقش دارند.
 
وی افزود: دموکراسی در دین اسلام نیز وجود داشته و مورد تاکید بوده است که حکومت پپامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) گواه این امر است همچنین دموکراسی در قانون اساسی و در کشور ما به چشم می خورد به طوری که انتخاب رهبر در کشور ما به صورت غیرمستقیم وجود دارد.
 
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: دولت ما از طریق دموکراسی انتخاب می‌شود و با تغییر آن، مدیران نیز تغییر پیدا می کنند که این امر به منظور گردش نخبگان و مدیران است که امری طبیعی است و اصلا عجیب و غریب نیست که مدیران با تجربه را در مسئولیت‌هایی که نیاز به توانایی او دارند جا به جا کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: مرتضی روزبه فردی معتقد، متدین و توانمند است که تاکنون مسئولیت مدیریت اجرایی قزوین را برعهده داشت و امروز برداشته می شود و مسئولیت برعهده همتی قرار داده می شود، این به معنی این نیست که او ایرادی داشته یا در شخصیتش خدشه‌ای رخ داده است.
 
امیری تاکید کرد: بر اساس ارزیابی وزارت کشور در خصوص رصد استانداران کشور تصمیم گرفته شده است که مدیریت تغییر پیدا کند و استاندار قبلی می تواند در هر عرصه ای علاقمند است فعالیت کند و ما از تجریباتش استفاده کنیم اما به منظور تسریع در توسعه استان و سیاست دولت گزینه‌هایی پیشنهاد شد که در نهایت همتی به عنوان گزینه برتر انتخاب شد.
 
وی ادامه داد: انتخاب استانداران از طریق گزینه‌های پیشنهادی دولت، کنش‌های سیاسی، مقامات ملی و محلی مطرح می‌شود که توانمندی و تجربه آن‌ها بررسی می‌شود و بهترین گزینه انتخاب می‌شود، اینکه استانداران در نیمه کار دولت انتخاب می‌شوند برای دولت و استان سخت اما ضروری است.
 
سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: استان قزوین دارای ظرفیت بالایی در زمینه صنعت، کشاورزی و نیروی انسانی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، همچنین استان قزوین دارای نخبگان فراوانی در احزاب و اقشار مختلف است که باید از همه آن ها فارغ از حزب و جناح استفاده شود.
 
وی با مخاطب قرار دادن همتی استاندار جدید قزوین، گفت: از زمانی که مدیریت اجرایی استان را برعهده گرفتید باید به مواردی توجه کنید که مهم ترین آن رفتار خداپسندانه است و همچنین فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد باید در راستا اهداف دولت باشد.
 
امیری افزود: دسترسی آسان مردم به خصوص قشر نیازمند به استاندار، تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی دقیق برای برگزاری باشکوه انتخابات و توجه به این امر که دولت به دنبال پیروز کردن جناح خاصی نیست دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان