arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی: بیداری اسلامی یمن ناشی از انقلاب ما است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به اینکه این روحیه معجزه می آفریند تاکید کرد: خدمتی که شما در بنیاد شهید به خانواده معظم شهدا و احیای فرهنگ ایثار و شهادت دارید کاری جهادی و ارزشمند است.

وی بیان کرد: شما وظیفه سنگین و کار بزرگی را در راستای احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت عهده دار هستید، فرهنگی که در ادامه راه امام حسین (ع) و امام زمان (عج) است؛ ایشان کسانی را می‌خواهند که اهل پیمان‌های راستین و با ایمان و در راه اسلام حاضر به فدا کردن جان خویش باشند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: مدیرکل بنیاد شهید قم خود از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است، ما از قبل با ایشان آشنا هستیم، امید است در راستای خدمت به خاندان ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ توفیق روز افزون داشته باشید. 

وی تاکید کرد: روحیه شهادت طلبی نقش اصلی را در حفظ دین و آرمان‌های اسلام ایفا می‌کند و این فرهنگ امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است فرهنگی که موجب ایستادگی حزب الله در برابر صهیونیست‌ها و یمن در برابر آل سعود شده است.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی اضافه کرد: وصایای شهدا، زندگینامه و روحیات ایشان و صبر خانواده‌هایشان باید تبدیل به کتاب شود و فیلم‌هایی از زندگی شهدا ساخته شود.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت عامل اصلی ایستادگی و مقابله و پیروزی در برابر دشمنان است، تجهیزات و امکانات نظامی اگر چه ضروری است اما آنچه موجب شد در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات نظامی در برابر دنیا پیروز شویم، همین روحیه بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: یاد شهدا را همیشه در جامعه زنده نگه دارید، زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب حفظ ارزش‌ها و استقلال این کشور است. کمترین حق شهدا احیای نام آنان و پیام ایشان است، معرفی شهدا و زندگی ایشان و وصایای آنان بر روی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان اثرگذار است. 

آیت‌الله هاشمی شاهرودی به بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: این بیداری اسلامی که امروز در یمن و دیگر کشورها شاهد هستیم نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است. این شهادت‌ها و بصیرت ملت ایران و ایستادگی آنان بر آرمان‌های شهدا موجب شد تا این ملت بعد از دهه‌ها مقاومت به الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان